Renault din nou numărul 1 în Europa? Nu, nu este exclus.
După ce au declanşat o revoluţia estetică şi tehnologică, acum francezii au materialul de luptă suficient pentru a-şi adjudeca prima poziţie în topul constructorilor din Europa.
Totul a pornit de la noua generaţie Laguna care şi-a lăsat amprenta şi pe un model coupe plasat la graniţa sportivelor cu stofă de câştigător.
Lansată pe 24 mai, în cadrul unui eveniment major – Festivalul Internaţional de Film de la Cannes, noul produs este descris ca fiind un melanj între frumuseţea eternă şi emoţia mişcării.
Derivat din versiunea Laguna sedan, modelul coupe se distinge prin profilul atent lucrat cu linii fluide şi stilate, aşezate pe o caroserie frumos conturată.
Secţiunea frontală, creionată destul de agresiv, este dominată de imensa grilă motor cu inserţii cromate, semn că sub capotă se află un motor ce necesită o ventilare adecvată.
Blocurile optice şi capota de formă trapezoidală cu un logo cromat de mari dimensiuni, sunt identice versiunii sedan.
De la montanţii faţă până la hayon şi stopuri, Laguna Coupe preia o linie nouă ce începe de la plafonul arcuit şi continuă cu umerii spatelui, plonjaţi foarte lin spre portbagaj în aceeaşi manieră în care pilonii frontali coboară foarte elegant spre capotă.
Dosul maşinii se remarcă printr-o protuberanţă a uşii portbagajului care este folosit atât ca piesă de rezistenţă în estica spatelui, dar joacă şi rol aerodinamic.
Stopurile, mai puţin originale ca design – de fapt inspirate puternic de la versiunile Aston Martin – se remarcă prin simplitate.
Sub aspect tehnic, Renault echipează noul coupe cu două motoare V6, benzină de 3,5 litri ce produce 240 de cai putere si 330 Nm şi diesel V6 de 3.0 litri ce dezvoltă 235 de cai putere şi 450 Nm.
Pe fişa tehnică mai figurează şi versiuni diesel şi benzină de 2.0 litri cu patru cilindri.
Laguna Coupe este primul vehicul din segmentul său care beneficiază de un sistem de direcţie integrală Active Drive, ce conferă o ţinută de drum exemplară, mai ales în viraje.