Subaru i-a luat prin surprindere pe fanii şi clienţii temperamentalului WRX.
Unicul model de raliu „liber de contract” şi căruia i s-a permis să fie metamorfozat în automobil de serie vine într-o nouă prezentare. Au trecut doar câteva luni de la întâlnirea cu modelul 2008 şi Subaru a decis că schimbe puţin atmosfera.
Producătorul japonez anunţă deja lansarea versiunii de performanţă WRX ce va înlocui vehiculul care abia prinsese aripi pe piaţa sportivelor compacte.
Cu un pachet suplimentar de 41 cai putere sub capotă, Subaru ajunge pe picior de egalitate cu modelul sportiv Mitsubishi Lancer Ralliart care ameninţa serios statutul de privilegiat de care se bucură Impreza WRX.
Având acelaşi propulsor de 2.5 litri pe benzină cu patru cilindri, cea mai strălucitoare stea aflată în constelaţia Subaru poate genera 265 de cai putere la 6.000 rpm, comparativ cu modelul 2008 – care furniza 224 de cai putere.
Pentru a-i spori performanţele dar şi timpii de reacţii ai motorului, Subaru a schimbat sistemul turbo.
Modificări au mai fost aduse sistemului de evacuare şi catalizatorului.
Suspensiile, barele stabilizatore şi amortizoarele au fost revizuite pentru a îmbunătăţi ţinuta de drum a sportivei WRX.
Propulsorul este conectat la o transmisie automată în cinci trepte, în timp ce grila motorului este desenată în stilul versiunii Sti.
Modelul 2009 primeşte şi o serie de noutăţi interesante, precum pachetul de dotări denumit Aero, oferit standard. În echipamentul standard sunt prinse jantele de 17 x 7 inch, încălţate cu pneuri de 225/45R17.
Interiorul aduce ca noutate principală o tapiserie de culoare negru carbon cu inserturi roşii.