Opel nu merge pe ideea că buturuga mică răstoarnă carul mare, ci pe ideea că şi juniorii trebuie să facă, între altele, şi performanţă.
Corsa este ultimul reprezentat Opel trimis pe masa de operaţie, pentru a pune capăt pretenţiilor emise de piticii cu muşchi de oţel gen Fiat Punto Abarth, Ford Fiesta GT, Peugeot 207 RC, Renault Clio RS.
Construit de OPC (Opel Performance Center), noul Corsa se anunţă un candidat la titlul de cel mai nervos model al clasei mini.
Tot farmecul se află sub capotă, deşi atât interiorul cât şi exteriorul ne fură ochii, mai ales datorită acestui albastru intens, culoarea oficială a tuturor maşinilor sport ce poartă emblema OPC.
Propulsorul turbo de 1.6L pune la dispoziţie 192 CP, care împing performanţa maximă până la 225 km/h. Iniţial, agregatul se bazează pe un cuplu motor excelent de 230 Nm, dar prin activarea unui buton, overboost, regimul torsional poate atinge 260 Nm.
Setările finale ale maşinii au fost realizate după 10.000 km parcurşi pe circuitul de la Nurburgring, ceea ce înseamnă că piloţii de teste au efectuat peste 3000 de tururi de circuit.
Kitul sportiv propus de OPC este unul dintre cele mai agresive şi rafinate din oferta ultimilor ani. Jantele de 17 sau 18 inch, sistemul de frânare cu discuri autoventilate, scaune Recaro, volan sport servo-asistat îmbrăcat în piele şi garda la sol coborâtă cu 15 mm faţă de modelul obişnuit fac parte din meniu.
Opel susţine că propulsorul respectă normele de poluare Euro 5 iar consumul combinat este de 7,9 l/100km, o valoare foarte bună, dacă luăm în calcul că la mijloc se află o versiune sport.
Opel şi-a propus să vândă 3.000 de exemplare în Europa, un plan destul de îndrăzneţ, dar realizabil, în condiţiile în care piaţa maşinilor sport cunoaşte o creştere fără precedent în ultimii 20 de ani.