Opel ar vrea ca istoria să se repete. Din nefericire pentru marca germană, nu există încă un precedent creat.
Calibra ar putea fi primul dintr-o serie de trei - ce îi mai include pe renumiţii Kapitän şi Omega, vehicule din fosta „gardă”, ce ar urma să lărgească oferta de modele a fabricantului din Russelsheim.
Nu este pentru prima oară când se zvoneşte că Opel se orientează şi spre automobile mai vechi, care au fost într-o anumită perioadă mari succese de casă.
Vestea că fabricantul german doreşte să readucă în lumina reflectoarelor celebrul Calibra a făcut înconjurul lumii, iar speculaţiile pe această temă sunt alimentate şi de informaţiile scăpate din interiorul companiei.
Cel puţin în cazul sportivului coupe, dorinţa de a-l aduce înapoi în gamă este tot mai aprinsă, dar oare este posibil? Conform unor surse interne, Opel studiază posibilitatea introducerii unui coupe sportiv în segmentul D, alături de proaspătul debutant Insignia. Modelul ar urma să beneficieze de o caroserie în două uşi şi un propulsor pe benzină de 3.6 litri.
Opel va avea ca punct de plecare prototipul GTC, dezvelit în martie 2007 la Geneva, din care se va inspira abundent, iar platforma tehnică va fi împrumutată de la Insignia.
Modelul ar putea fi denumit Calibra şi, dacă va primi undă verde anul acesta, nu va fi lansat pe piaţă mai devreme de 2011. Sportivul coupe ar putea avea în configuraţia de bază şi un sistem de tracţiune integrală.
Dacă va reveni, Calibra va fi mai puternic decât oricând îşi va surclasa net predecesorul. În 1989, la momentul lansării, Calibra era cea mai aerodinamică maşină de serie din lume şi a rămas la fel în următorii zece ani. Conceput de designerul american Wayne Cherry, apreciatul coupe în două uşi a ieşit din producţie în 1997, fiind comercializat în peste 239.000 de exemplare.