Audi nu îşi va putea ţine promisiunea făcută. Povestea modelului Q7 Hybrid ia o nouă întorsătură şi de data aceasta se pare că lucrurile s-au aşezat definitiv.
Dacă, în mai, oficialii companiei anunţau că modelul ecologic va fi comercializat preponderent în Europa şi doar câteva exemplare vor traversa şi în America, acum aflăm că gigantul SUV în versiunea de motorizare benzină-electric nu mai are nici o şansă de a reveni pe piaţă.
Dacă la început s-a pus problema deprecierii dolarului în faţa monedei euro, acum vinovatul fără vină este preţul barilului de ţiţei care a făcut ca proiectul Q7 Hybrid să devină istorie.
Acesta este al treilea „personaj” sacrificat înainte să fie cunoscut publicului. Nu ar fi pentru prima dată când un model SUV de lux ratează startul. Oricum, dacă luăm pe ansamblu, clasa maşinilor SUV de mari dimensiuni nu mai reprezintă un punct de atracţie nici în Europa nici peste ocean. Premium sau nu, hibride sau nu, astfel de modele nu mai sunt privite ca la început.
Producătorul de automobile premium anunţa în urmă cu ceva timp că la sfârşitul acestui an vor circula în sfârşit primele exemplare Q7 Hybrid, însă „restricţia” pentru America de Nord se menţine. Frank Dreves unul din managerii de top de la Audi afirmă că în luna decembrie vor fi livrate pentru început câteva unităţi pe acele pieţele unde Q7 s-a vândut cel mai bine, urmând ca mai apoi, versiunea ecologică să fie introdusă gradual la restul dealerilor mărcii germane de lux. Audi spune că versiunea ecologică a gigantului Q7 nu mai are nici o şansă de a fi văzută în producţia de serie. Compania a efectuat câteva studii pentru a se convinge dacă mai rentează sau nu să introducă din 2009 modelul hibrid, rezultatele indicând faptul că nu ar fi deloc indicat să continue investiţiile.
Iniţial, Q7 Hybrid era plănuit să debuteze în primul trimestru din 2009, la câteva săptămâni după lansarea versiunilor diesel pentru această regiune.
Q7 Hybrid este echipat cu o unitate ce va include un motor pe benzină de 3.6 litri de 280 de cai putere şi un motor electric poziţionat între propulsorul pe combustibil şi transmisie ce dezvoltă 34 KW şi un cuplu torsional incredibil de 285 Nm. În total, unitatea hibridă furniza un cuplu de 375 Nm trimis ambelor punţi prin intermediul unei cutii automate. Unitatea benzină-electric consuma 9.8 litri de carburant la suta de kilometri parcurşi şi asigura un demaraj de la 0 la 100 de kilometri pe oră în doar 7.6 secunde, adevărate recorduri în materie de performanţe dacă ne gândim că gigantul Q7 Hybrid cântăreşte aproape 2.5 tone (2.480 Kg). Versiunea ecologică Q7 este rodul colaborării dintre Audi şi Porsche.