Volkswagen caută să fie pe gustul tuturor. Ideea germanilor este de a veni în întâmpinarea cerinţelor de mâine cu propuneri interesante concretizate printr-o serie de modele atractive.
Alături de o varietate bogată de versiuni de caroserie, Volkswagen va aşterne la picioarele clienţilor automobile echipate „de acasă” atât cu tracţiune faţă, cât şi 4X4.
Este un lucru ştiut de toată lumea că germanii beneficiază în momentul de faţă de un număr foarte mare de vehicule ce vin dotate direct din uzină numai cu sisteme de tracţiune integrală, însă, potrivit unei declaraţii recente a şefului companiei, acestea se vor înmulţi ca ciupercile după ploaie.
Este o veste îmbucurătoare pentru cei care şi-au dorit să aibă anumite versiuni Volkswagen mai competente în lupta cu terenurile accidentate.
La ce să ne aşteptăm pe viitor? Mai întâi la o implementare a tehnologiei 4Motion pe modelul de clasă mică Polo. Tracţiunea integrală nu va mai fi aşadar doar o opţiune visată, ci dotare standard.
Schimbarea nu va veni prea curând, ci odată cu noile generaţii, arhitectura platformei acestor modele fiind de fapt împrumutată de la viitoarea citadină Audi A1, cunoscută publicului ca şi conceptul Metroproject Quattro. „Noua platformă PQ25, de la A1, ne permite să echipăm maşinile din segmentul subcompactelor cu un sistem de tracţiune pe toate roţile”, afirmă un oficial din cadrul grupului german.
Aceasta încurajează dezvoltarea în viitorul apropiat a unor noi versiuni crossover cu tracţiune 4x4, performante şi sigure. Cât despre versiunea de bază doar Polo şi Fabia vor putea găzdui sistemul de tracţiune integrală, noua Ibiza fiind construită pe platforma cu tracţiune faţă a viitorului Volkswagen Polo.
În următorii ani şi alte automobile din gama VW, Skoda şi Seat ar urma să fie disponibile numai în versiune 4x4 după moda celor de la Audi, care a dat roade.