Saab căută să rămână fidel tradiţiilor. Nu vrea să spargă tiparele, nu vrea să şocheze, în schimb doreşte să exprime maturitate şi integritate. Pe aceeaşi linie se înscrie şi conceptul 9-X dezvăluit în martie la Geneva, model a cărui destinaţie nu era încă foarte precisă.
Să fie acesta noul Saab 9-1 sau viitorul 9-3? Dacă la momentul prezentării nu s-a vorbit prea mult despre acest prototip, ieri producătorul suedez ne-a mai luminat puţin. Pentru prima oară s-a confirmat oficial că Saab intenţionează să se orienteze spre producţia de modele urbane, din segmente inferioare, fără a neglija caracterul ecologic al acestora.
Potrivit unei declaraţii făcute de directorul executiv Jan-Ake Jonsson, producătorul Saab nu vrea să urmeze tendinţele actuale care obligă noile modele să crească mult în dimensiuni comparativ cu vechea generaţie.
O viziune asemănătoare împărtăşeşte şi preşedintele GM Europa, Carl-Peter Forster: „Nu vrem ca Saab să aducă pe piaţă automobile de dimensiuni tot mai mari, ci mai degrabă să se axeze pe modele compacte bine proporţionate.
Conceptul 9-X arată intenţia clară a suedezilor de a pătrunde în sectoarele modelelor de volum unde se vând cele mai multe unităţi într-un an. Versiunea de serie se va numi cel mai probabil 9-1 şi va fi construită pe platforma Gamma 2 aceeaşi care este utilizată şi pe Opel Corsa. „Se intenţionează ca pe aceeaşi platformă să fie construit un al doilea model ce ar putea umple golul dintre 9-1 şi 9-3. Oricum, dorinţa de a lansa un automobil subcompact în gama Saab există de foarte multă vreme. Utilizarea platformei Gamma este una din opţiunile spre care ne vom putea îndrepta atenţia” a spus Forster în cadrul conferinţei de presă la Salonul Auto de la Londra.
Oficialul a mai afirmat că viitoarele vehicule pregătite de scandinavi în segmentele B şi C vor fi marcate de o dinamică aparte, deoarece sub capotă se vor afla motoare turbo de patru cilindri.
Dacă 9-1 va deveni realitate, probabil subcompactul vehicul va fi asamblat la una din uzinele General Motors din Spania sau Germania, unde se fabrică şi actuala serie Corsa.