Lotus este din nou în lumina reflectoarelor. După 13 ani de la apariţia ultimului său model, marca britanică aflată sub pavilion malaiezian s-a afişat la ea acasă cu un model apetisant şi oarecum exclusivist.
La Salonul Auto de la Londra, a debutat în premieră mondială noul model Evora. Este deocamdată singurul vehicul sportiv cu motor central, un motiv suficient pentru a atrage privirile curioşilor.
Cu un design original şi agresiv, Evora este un automobil modelat de o echipă de tehnicieni care pun acelaşi preţ pe aerodinamică, dar şi pe performanţele motorului.
Având o greutate de 1.350 de kilograme, noua sportivă Lotus este realizată din materiale compozite, foarte uşoare şi rezistente la impact. Partea frontală este realizată dintr-un aliaj de aluminiu de înaltă rezistenţă, pavilionul şi panourile exterioare sunt fabricate dintr-un material compozit, de înaltă rezistenţă, iar cadrul auxiliar, pe care sunt montate centurile de siguranţă, şi restul componentelor sunt confecţionate din aluminiu extrudat.
Evora este animată de un motor de origine Toyota, o unitate V6 de 3.5 litri pe benzină de tipul VVT-i. Agregatul este cuplat la cutie cu şase rapoarte şi dezvoltă 280 de cai putere la 6400 rpm şi un cuplu maxim de 342 Nm la 4.700 rpm.
Performanţele motorului sunt surprinzătoare: demaraj până la 100 de kilometri pe oră sub cinci secunde, consum mediu sub opt litri/100 km şi emisii poluante ce nu depăşeşte 225 g/km.
Sportivul model utilizează pneuri Yokohama cu dimensiunile 225/40 ZR18 pentru faţă şi 255/35 ZR19 pentru puntea spate, anvelope special create.
Evora este un automobil ce vine după 13 ani de la lansarea ultimului model, Lotus Elise, model care se bazează pe linia conceptului Lotus APX.