Chevrolet avea nevoie de un model de legendă aşa cum poveştile frumoase au nevoie de eroi. În favoarea cui putea să opteze Chevy – nume de alint dat de americani, când istoria sa este presărată cu o salbă de automobile celebre?
Camaro, el este alesul. Modelul născut în septembrie 1966 şi produs până în 2002 va reveni după opt ani de absenţă.
Când a fost lansat, presa a întrebat ce de unde provine numele Camaro? Chevrolet a răspuns sec: „un animal mic şi rău care mănâncă Mustangi”, o aluzie directă făcută la adresa principalului concurent Ford Mustang.
Fără îndoială că şi noua generaţie Camaro va viza acelaşi meniu însă de această dată vorbim despre un model făcut nu numai să devoreze asfalt dar şi să fie „devorat” din priviri.
Sportivul coupe a fost dezvăluit ieri în cadrul unei ceremonii desfăşurate peste ocean şi care a putut fi vizionată în direct pe adresa http://gmtv.feedroom.com/?fr_story.
Noul Chevrolet Camaro va fi lansat ca model 2010 şi va fi disponibil în trei versiuni: LS, LT şi SS. Pentru ultimele două producătorul american pune la dispoziţia clienţilor kit sportiv pentru exterior, intitulat RS, care include jante de 20 inch, blocuri optice speciale şi un spoiler spate cu un design original.
Legendarul Camaro în noua sa ţinută va beneficia de tehnologii de ultimă oră şi componente mecanice, ca de exemplu: suspensie independentă, sistem de control al demarajului şi stabilităţii.
Interiorul păstrează linia clasică a versiunilor fabricate în anii ’70, însă abundă în materiale de calitate. Cireaşa de pe tort este sistemul audio furnizat, Boston Acoustics, radio XM Satellite şi nelipsita tehnologie Bluetooth.
Pentru motorizare, versiunea de bază Camaro va fi pusă în mişcare de un propulsor V6 de 3.6 litri cu 300 CP şi cuplu maxim de 370 Nm. În gama benzinelor mai figurează o unitate V8 de 6.2 litri de 400 de cai şi un cuplu torsional maxim de 535 Nm iar vârful gamei este tot un agregat V8 de 6,2 litri dar care generează 422 CP si cuplu de 553 Nm.
Puternicul muscle-car american este echipat cu frâne Brembo şi etriere cu pistonaşe.
Camaro va fi construit la uzina GM din Oshawa, Ontario (Canada). Modelul este prevăzut să debuteze pe piaţa europeană în primul trimestru din 2010.