Mastretta pune Mexicul pe harta industriei auto. Ţara dulceţei de cactuşi şi trupelor de mariachi va intra din acest an în atenţia iubitorilor de maşini sport.
Mastrettadesign o companie care din 1987 se ocupă cu producţia de vehicule din aşa numita categorie kit-cars (automobil disponibil sub forma unor kituri care pot fi asamblate manual - automobil cu o caroserie şi şasiu producţie proprie sau nu) s-a gândit că a venit timpul să iasă la rampa cu primul lor prototip ce anticipează lansarea primului model de serie mexican destinat publicului larg.
Denumit MXT, supercarul mexican va fi dezvăluit pe 22 iulie, cu ocazia Salonului Auto de la Londra.
Conceptul este un coupe de două locuri cu dimensiunile de 3.900 mm lungime, 1.790 mm lăţime şi 1.150 mm înălţime, ce beneficiază de un interior simplist, o caroserie foarte uşoară, şasiu semi-monococ realizat din aluminiu şi fibră de sticlă.
Având o masă de numai 900 de kilograme, modelul MXT este capabil să demareze de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 5 secunde şi să atingă o viteză maximă de 241 km/h. Performanţele sunt furnizate de un motor Duratec de origine Ford - poziţionat central, o unitate pe benzină de 2.0 litri ce produce 240 de cai putere.
Propulsorul este cuplat la o transmisie cu cinci rapoarte şi generează un cuplu motor de 250 Nm trimis punţii spate.
Sportivul coupe este dotat cu discuri de frână ventilate cu dimensiunea de 293 mm. Trenul rulant dispune de pneuri de 205/45 R17 pe faţă şi 235/45 R17 pe spate.
Vehiculul ţinteşte clienţii mărcii britanice Lotus, iar dacă modelul de serie MXT va avea succes, Mastretta este decisă să treacă la dezvoltarea şi producţia de noi modele sport.
Manufacturierul mexican doreşte să demareze producţia de serie în ianuarie 2009, pentru ca, în luna mai a aceluiaşi an, să poate începe livrarea primelor exemplare.
Primul supercar mexican, Mastretta MXT, va avea un preţ de aproximativ 42.000 de euro.