Mercedes simte că pământul Americii îi fuge de sub picioare. Până mai ieri cea mai importantă piaţă de desfacere pentru luxoasele automobile din Stuttgart, America a devenit ostilă şi intolerantă. Cu excepţia noului C-Klasse ale cărui vânzări în prima jumătate a anului curent au crescut cu 38.4%, în rest gama Mercedes ce numără în total 15 modele (fără versiunile AMG) a înregistrat scăderi semnificative ale volumului comercializat pe piaţa Statelor Unite. Un adevărat record negativ înregistrează S-Klasse, vehicul ale cărui vânzări au scăzut cu 23%, limuzina de lux fiind marele perdant de când preţurile la combustibili au explodat.
Mercedes primeşte o lovitură grea chiar într-un moment când prevedea o creştere importantă a profitului operaţional. Culmea este că soarta a lovit în S-Klasse, unul din cele mai profitabile modele din gama Mercedes - veniturile din vânzările sedanului de clasă mare situându-se între 20 şi 25%. Nici la vânzările globale situaţia nu este prea roză. Modelul a consemnat cea mai slabă evoluţie procentuală din ultimii 20 de ani pentru S-Klasse : 11,9%.
Datele statistice îi neliniştesc pe oficialii Mercedes care sunt nevoiţi să caute soluţii pentru a aduce limuzina de lux din nou pe linia de plutire.
Deşi predicţiile analiştilor nu sună deloc încurajator, producătorul de automobile premium speră ca până la sfârşitul lui 2008 să recupereze terenul pierdut prin noi oferte atractive pentru clienţii din Statele Unite. Este posibil ca exporturile spre această piaţă să fie limitate, eforturile nemţilor canalizându-se spre răsărit, unde cererile pentru modelul S-Klasse sunt în continuă creştere. China şi Rusia sunt două din pieţele unde sedanului de peste 70.000 de euro îi merge foarte bine.