BMW nu este o pradă uşoară pentru rivalii Audi şi Mercedes. Cu toate că A4 şi C-Klasse au trecut la o nouă generaţie, Seria 3 mai are de aşteptat încă trei-patru ani. Până atunci bavarezii luptă doar cu o versiune restilizată a modelului lansat în 2005.
BMW a fost nevoit să scoată mai devreme un model revizuit estetic, tehnic şi la partea de echipamente. Presiunea este destul de mare ţinând cont că Seria 3, cel mai bine vândut autoturism din gama BMW, este un produs de o importanţă capitală pentru nivelul cotei de piaţă a mărcii premium.
Aerul proaspăt adus de varianta Facelift însoţeşte deocamdată modelele sedan şi touring (break) urmând ca pe parcursul anului să fie introduse gradual şi pe celelalte versiuni: coupe, cabrio, M3 şi M3 cabrio.
Transformările fine ale exteriorului se observă la câteva componente ale secţiunii frontale (spoiler şi faruri), capotă, oglinzi retrovizoare, oprindu-se în final la spoilerul spate şi asupra stopurilor.
Vestea bună este că, pe lângă îmbunătăţirile de ordin estetic, germanii au aplicat acelaşi tratament şi sistemului "iDrive" acum cu o structură a meniului optimizată, un nou buton de comandă pentru selectarea şi managementul funcţiilor prin rotire, apăsare, basculare şi butoane pentru programarea liberă a funcţiilor favorite pentru o operare şi un control mai intuitiv.
Sistemul audio şi cel de navigaţie echipat cu harddisk de 80 GB şi monitor color de 8.8 inch sunt de asemenea noi, la fel şi sistemul BMW ConnectedDrive care aduce internetul şi informaţiile solicitate la distanţă de un click.
Paleta de motorizări este formată din 11 unităţi, din care şase pe benzină şi cinci diesel, cuplate la cutii de viteze automate sau manuale în 6 rapoarte.
Gama de propulsoare pe benzină corespunde versiunilor 318i (143 CP), 320i (170 CP), 325i (218 CP), 330i (272 CP), 335i (306 CP), M3 (420 CP).
Agregatele diesel recomandate celor mai puţin interesaţi de performanţe, deşi fanii BMW pot lua afirmaţia drept un pleonasm, se adresează unei categorii de clienţi foarte atenţi la consum.
Seria 3 Facelift dispune de versiunile 318d (143 CP), 320d (177 CP), 325d (197 CP), 335d (286 CP). În gamă îşi face loc şi un nou motor de 245 de cai putere, care înlocuieşte propulsorul de 231 cai putere, ce se regăseşte pe modelul cu indicativul 330d.
Conform datelor furnizate de producător, noul propulsor diesel are un consum de 5.7 litri/100 km şi poate demara de la 0 la 100 km/h în 6.1 secunde.
De asemenea, nou este şi tandemul propulsor cu patru cilindri - sistem de tracţiune integrală "xDrive" optimizat, combinaţie ce figurează doar la cinci motoare.
Din păcate BMW nu pune la dispoziţie pe sedan şi touring noua transmisie cu dublu ambreaj în 7 trepte, aceasta făcând parte din echipare variantelor 335i coupe şi cabrio.
Seria 3 Facelift va ajunge la dealerii europeni în luna octombrie.