Audi îşi reconsideră poziţia vizavi de clasa mini.
Cererea tot mai mare de modele de mici dimensiuni, pretenţiile tot mai sofisticate ale acestora, îi obligă pe germani. „Clientul de astăzi este foarte capricios şi în aceleaşi timp foarte atent la ceea ce oferi, mai ales când e vorba de un automobil de lux” spune Wofgang Joseph Egger, şeful departamentului de design la Audi.
„Ne concentrăm asupra nevoilor reale ale pieţei, fără însă a trece cu vederea cele care reprezintă un posibil succes de casă” mai spune Egger.
Conform unor informaţii de ultimă oră germanii vor extinde gama de modele de la două la cinci modele. Se ştie deja că pe lângă modelul compact A1, producătorul a reconfirmat lansarea versiunii cabrio.
Modelul va fi prezentat în forma sa finală, abia peste trei ani la Salonul Auto de la Frankfurt.
Decapotabila va beneficia de un plafon realizat din material textil ce se va plia în portbagaj.
Un purtător de cuvânt susţine că A1 cabrio va fi disponibilă doar cu tracţiunea pe puntea faţă, sistemul de tracţiune integrală fiind pentru început exclus din fişa tehnică, deoarece masa maşinii ar creşte considerabil consumul iar preţul de bază ar fi mai piperat decât cel al principalului său rival Mini Cabrio.
Sub capotă se vor regăsi unităţile pe benzină TSI de 1.6 litri de 102 cai putere şi 1.8 litri de 150 de cai putere şi agregate diesel de 1.6 şi 1.9 litri împrumutate de la Volkswagen Golf VI.