Skoda are mână liberă să atace poziţiile ocupate de Volkswagen. Ultima „directivă” venită de la Mladá Boleslav, sediul central al companiei cehe, este o adevărată ameninţare la adresa Volkswagen. Se are în vedere dezvoltarea a două noi modele poziţionate în segmentul monovolumelor, o concurenţă serioasă pentru versiunile germane şi nu numai.
Primul vehicul, introdus în 2010, va fi un mini-van construit pe platforma viitorului Volkswagen Up!. Modelul se va evidenţia prin designul original al exteriorului şi latura practică a interiorului. Aflată în plin proces de dezvoltare, viitoarea maşină de familie se anunţă încă de pe acum una din revelaţiile segmentului. „Când va sosi pe piaţă, noul MPV produs de Skoda va fi diferit de tot ceea ce va fi la momentul respectiv pe piaţă”, susţine un oficial ceh care nu a dorit să-şi dezvăluie identitatea. Destinat pentru a rivaliza cu Opel Meriva, liderul suprem în clasa vehiculelor MPV subcompacte, modelul Skoda va fura din clienţii altor două automobile de succes, Nissan Note şi Fiat Idea. Nici viitorii reprezentanţi de marcă în domeniu, Citroen C3 MPV, Ford B-Max sau VW Polo MPV, nu vor fi scutiţi de necazuri.
Presiunea cehilor pe sectorul monovolumelor va continua să se resimtă şi mai acut peste patru ani, atunci când este preconizat debutul unei maşini de familie de 7 locuri. Este al doilea model inedit în gama Skoda, lansat în 2012, ce va intra în raza de acţiune a noilor generaţii Volkswagen Sharan, Opel Zafira şi Ford S-Max. Conform unor declaraţii recente, Skoda intenţionează să plaseze noul MPV între Touran şi Sharan, compania cehă limitând investiţiile la un singur vehicul în loc de două. Evident, dimensiunile exteriorului vor fi peste monovolumele de talie medie, iar interiorul, comparabil ca nivel de confort cu cele din clasa superioară.
„Avem discuţii foarte multe pe această temă. Este, cu certitudine, unul dintre produsele noastre viitoare”, susţine Eckhard Scholz, directorul tehnic Skoda. „Noul model nu va fi o copie după Volkswagen Sharan sau Seat Alhambra. Avem foarte multe idei asupra designului”, îi asigură germanul pe fanii mărcii cehe. Lansarea celor două monovolume face parte dintr-un program mai amplu, strategia pe următorii patru ani ai mărcii Skoda, care prevede creşterea volumul de vânzări la 1 milion de unităţi în anul 2012. Roomster este deocamdată singurul MPV fabricat de Skoda.
( 7 iul 2008, 13:26:09