Seat a dezvăluit intenţiile sale de viitor. Ştiind prea bine că nu va scăpa de ochiul vigilent al presei, producătorul spaniol a scos din sertare dosarul secret cu programul de extindere al gamei de automobile pe următorii doi ani.
Seat va lansa un număr de 17 noi modele, care ar urma să ridice volumul în anul 2018 vânzărilor la 800.000 de unităţi, dublu faţă de performanţele realizate în momentul de faţă. Produsele vizate de constructorul iberic vor reprezenta noi generaţii dar şi versiuni restilizate.
Calendarul lansărilor indică intrarea pe piaţă a primului SUV sub emblema Seat, vehicul care în interiorul companiei este cunoscut ca proiectul SE 356. Modelul va debuta în anul 2010, însă o data precisă nu a fost fixată, fapt ce arată că inginerii spanioli încă nu s-au ocupat cu dezvoltarea noului SUV.
Seat consideră că acest automobil va constitui una din principalele atracţii pentru viitorii clienţi şi totodată unul din cele trei modele de volum alături de proaspăta generaţie Ibiza şi viitorul minicar derivat din Volkswagen Up!
Nu au fost furnizate nici un fel de detalii tehnice sau de ordin estetic.
Seat nu pomeneşte nici numele acestui SUV, însă un lucru este clar: conceptul Tribu prezentat anul trecut la Salonul Auto de la Frankfurt va deveni realitate!
Având dimensiuni ceva mai reduse decât Tiguan, model de la care ar putea prelua platforma tehnică, conceptul Tribu este un SUV ce se pretează activităţilor urbane. Echipat cu doar două uşi şi o gardă la sol destul de mare, stilizat altfel decât te-ai fi aşteptat de la o marcă sportivă, Tribu va juca, pe segmentul subcompact, aceeaşi carte cu Skoda Yeti - vehicul disponibil de anul viitor în întreaga Europă.
Fiind primul automobil modelat de Luc Donckerwolke, fostul designer Lamborghini, viitorul SUV va face notă discordantă în cadrul gamei Seat datorită liniilor drepte şi a unghiurilor ascuţite ale exteriorului, estetica fiind îndreptată spre stilul clasic promovat şi astăzi de mărcile americane.
Conceptul Tribu beneficiază de trei funcţii care ar putea fi întâlnite şi la modelul de serie: Urban, Sport si Freerun, trei moduri de rulare diferită cu acţiune directă asupra comportamentului suspensiilor şi motorului în aşa fel încât să fie favorizate economia de carburant, performanţa sau abilităţile în teren accidentat.
Seat susţine că primul lor SUV se adresează persoanelor moderne care trăiesc viaţa cu aceeaşi intensitate acasă, în mijlocul agitaţie urbane sau în natură.