Nissan este o marcă profitabilă. Concluzia o extragem din ultimul raport prezentat în care se afirmă că veniturile vărsate de marca japoneză în contul alianţei cu Renault se ridică la 300 de milioane de euro în primul trimestru din 2008. Producătorul nipon are totuşi unele nemulţumiri ce se leagă de profitul foarte mic obţinut din vânzările de vehicule mini. În special în Europa beneficiile obţinute din comercializarea modelului Micra sunt dezamăgitoare, în ciuda faptul că Nissan nu se poate plânge de clienţi. Al treilea producător auto din Japonia este determinat să crească profitul chair şi cu preţul decapitării popularului Micra.
În altă ordine de idei, niponii vor dezvolta un vehicul de buget, de dimensiuni similare citadinei Renault Twingo, ce va fi exportat din India spre pieţele europene. Spre deosebire de Micra - model cu dotări destul de generoase şi un preţ de bază ce atinge aproape 11.000 de euro, viitorul low-cost va putea fi achiziţionat contra unei sume mai mici, păstrând însă un nivel calitativ apropiat citadinei.
„Acum este foarte dificil să fii profitabil în Europa când vinzi automobile din clasa mică” susţine Eric Nicolas vicepreşedintele diviziei Nissan Europe. „Viitorul model care va deschide gama Nissan va fi produs în India la uzina din Chennai. Va fi un model low-cost care va înlocui actualul Micra ” precizează oficialul francez.
Nissan intenţionează să exporte 200.000 de exemplare anual şi nu exclude extinderea familiei de modele low-cost, producătorul japonez fiind capabil să răspundă la atacul preţurilor ieftine lansat pe pieţele europene de principalii jucători de pe piaţă.
„Nissan poate vinde chiar derivate ale unor automobile fabricate special pentru India în colaborare cu producătorul local Bajaj Auto” mai afirmă Eric Nicolas.