Ford păşeşte cu dreptul în raiul maşinilor de performanţă.
Ieri 4 iulie, divizia europeană a rupt tăcerea, oferind primele detalii şi imagini oficiale cu noul vârf de gamă Focus.
Botezat cu iniţialele RS, acronim ce provine de la Racing Sport, proaspăta versiune sportivă este, fără discuţie, cea mai obraznică odraslă crescută şi educată de Ovalul Albastru.
Vestimentat într-o culoare ţipătoare care îţi va fura ochii vrei nu vrei, bolidul ascunde sub cămaşa verde fluorescent un adevărat pachet de muşchi. Cu un motor de 300 de cai putere capabil să ofere 410 Nm roţilor punţii faţă, Focus RS se poate duela fără probleme cu Subaru Impreza 2.5 WRX STI Sport (301 cai putere) sau Mitsubishi Lancer Evolution (295 cai putere). Unitatea Duratec este un propulsor turbo de 2.5 litri cu 5 cilindri ce dispune de 60 de cai putere în plus faţă de Focus ST – portocala mecanică a diviziei Ford Europe.
Cu un demaraj de la 0 la 100 km/h în mai puţin de şase secunde, bolidul dezvoltat de inginerii germani, are toate şansele de a deveni cel mai rapid model din clasa compactă.
Printre dotările care nu pot fi observate cu ochiul liber se mai numără suspensiile pe sistem RevoKnuckle şi discurile de frână ventilate, cu diametrul de 336 de mm pe faţă şi de 300 mm pe spate.
Rămânem la exterior, unde kit-ul adoptat este, atât din punct de vedere tehnic, cât şi estetic, foarte eficient.
Spoilere modificate aerodinamic, eleron, praguri evazate şi jantele de 19 inch ce încalţă pneuri Continental de 235/35 sunt elementele care dau savoare sportivului Focus RS.
Aşa cum anunţase anterior, Ford nu va utiliza un sistem de tracţiune integrală, ci va apela doar la tracţiunea faţă, soluţie aleasă implicând în primul rând costuri mai mici de producţie.
Focus RS este cel de al 22-lea model ce poartă emblema albastră Racing Sport şi va fi comercializat din februarie 2009. Debutul oficial este programat pe data de 22 iulie la Londra.
( 5 iul 2008, 17:01:00