Toyota suflă în pânzele pieţei americane. De când vânzările au început să o ia la vale, producătorul de automobile numărul 1 mondial caută soluţia care să-l ferească de o eventuală prăbuşire a cotei de piaţă.
Japonezii au anunţat că vor creşte producţia maşinilor de familie şi a celor de oraş pentru a onora cererile venite din partea consumatorilor de peste ocean, dar în acelaşi timp îşi va extinde gama vehiculelor din clasa mini. „Astăzi lumea se orientează în special spre automobile de mici dimensiuni, cu un consum redus de carburant şi o autonomie de drum pe măsura. Suntem pregătiţi să oferim clientului american produsele potrivite la vremea potrivită” susţine Jum Lentz preşedintele diviziei Toyota Motor Sales USA.
Producătorul japonez intenţionează să lanseze pe viitor citadina iQ şi în Statele Unite iar de anul viitor va introduce o nouă versiune în familia de modele Yaris.
Începând din 2009 dealerii mărcii japoneze de pe piaţa locală vor dispune şi de varianta hatchback în 5 uşi, comercializată încă din 1999 în mai multe ţări europene.
În momentul de faţă, oferta Toyota în segmentul subcompact pentru SUA include doar versiunile de caroserie hacthback în 3 uşi şi sedan în 4 uşi. Situaţia este oarecum ciudată, dacă că ne gândim că vecinii de la nord, canadienii, beneficiază de ambele versiuni de caroserie încă de la prima generaţie.
Compania japoneză anunţă că modelul Yaris în 5 uşi va avea aceeaşi motorizare pe benzină cu patru cilindri şi tehnologie de injecţie VVT-i de 1.5 litri 106 CP (79 kW) şi cuplu motor de 140 Nm cuplat la o transmisie manuală sau automată în 5 trepte.
Ca dotări standard, maşina de oraş va dispune de jante de 14 inch şi sistemele ABS şi EBD (distribuţia electronică a forţei de frânare). Modelul Yaris în 5 uşi va fi exportat de la uzina Kanegasaki din Japonia, vehiculul fiind asamblat atât în Franţa cât şi Thailanda.