Citroën are o febleţe fără margini pentru monovolume.
Dacă facem o scurtă trecere în revistă a maşinilor de familie regăsim numai puţin de cinci modele din aceeaşi categorie, respectiv: C4 Picasso, C4 Grand Picasso, Xsara Picaso, Berlingo şi Nemo Combi.
Pentru francezi cifra nu este deloc mulţumitoare, aşa că anul acesta vom face cunoştinţă cu al şaselea vehicul care va consolida poziţia de lider în domeniu, dar, în acelaşi timp, va reconfirma statutul de specialistul monovolumelor prin caracterul său prolific.
Noul MPV pentru care se pregăteşte covorul roşu este dezvoltat pe platforma utilizată de noua generaţie Peugeot 207.
Programat să debuteze în toamna acestui an la Salonul Auto de la Paris, modelul de familie este o versiune derivată direct din C3 dar care, din punct de vedere stilistic, nu va mai avea nimic în comun cu actualul automobil din clasa B.
Conform unor surse interne, C3 MPV va afişa noua linie de design a viitoarei generaţii C3 aşteptată să sosească pe piaţă în 2009. Cunoscut în cadrul Citroën ca proiectul A58, noul monovolum este răspunsul francezilor pe segmentul monovolumelor compacte din clasa B unde activează Fiat Idea, Nissan Note, Opel Meriva, Renault Modus şi Skoda Roomster.
Un oficial din cadrul companiei care a dorit să rămână anonim susţine că viitorul MPV va dispune de motorizări diesel HDi de 1.4 şi 1.6 litri, plafon panoramic pe trei secţiuni, banchetă spate pliabilă şi un design exterior creionat în stil „high-tech”. Interiorul va găzdui cinci persoane adulte iar prin dimensiunile sale, lungime 3.98 m, înălţime 1.54 m, ampatament 2.57 m, monovolumul se va plasa în vârful clasamentului în ceea ce priveşte confortul şi spaţiul pentru bagaje.
Citroën va asambla C3 MPV la uzina din Trnava în Slovacia, unde este prevăzută producţia a 150.000 de unităţi anual.