Volkswagen spune că o imagine poate valora mai mult decât 1000 de cuvinte. Nimic mai adevărat. Fără a scoate o vorbă despre proiectul denumit Scirocco R, nemţii lansează un teaser din care cu greu poate fi distinsă linia secţiunii frontale.
Noul model pare o reîncarnare a bolidului Scirocco GT24, vehicul de performanţă ce a participat la cursa de anduranţă de 24 de ore de la Nurburgring, fără însă a fi la fel de radical la partea estetică. Prezenţa literei R ne indică faptul că avem de-a face cu un nou membru din familia sportivelor de top Volkswagen cu o atitudine extrem de agresivă.
Viitorul coupe va juca rolul versiunii de top Scirocco, ce se va alătura unor nume deja consacrate în domeniu: Golf R32, Passat R36 sau Touareg R50.
În lipsa informaţiilor oficiale, putem doar bănui ce inimă va bate pentru noul model de performanţă, capabil să-şi împingă propriile limite la valori nebănuite.
Scirocco R poate utiliza motorul VR6 de 3.2 litri şi 250 CP, acelaşi care figurează pe Golf R32, noua unitate V6 turbo pe injecţie de tipul TFSI de 3.0 litri şi 290 de cai putere ori propulsorul de 2.0 litri care produce 325 de cai putere preluat de la GT24.
Pentru ca maşina să fie competitivă ca performanţe dinamice, inginerii vor fi nevoiţi să aducă modificări de esenţă la transmisie, aerodinamică şi trenul de rulare.
Ne aşteptăm de asemenea la o serie de schimbări fireşti aduse grilei şi spoilerelor pentru o mai bună circulaţie a aerului pentru ventilarea motorului şi frânelor.
Nu este exclus ca sportivul coupe să dispună de o caroserie uşoară şi tracţiune integrală permanentă 4Motion, ţinând cont de faptul că lina de modele R beneficiază de aportul unui astfel de sistem.
Dacă modelul obişnuit Scirocco are un preţ de pornire de aproximativ 25.000 de euro, ne aşteptăm ca varianta sport denumită simplu R să aibă un preţ de bază mai scump cu 7000-8000 de euro.
Gama va include şi o versiune economică aflată sub amprenta BlueMotion.