Land Rover a jurat să creeze doar modele SUV, un angajament care va fi respectat până la capăt.
Într-o perioadă în care americanii sunt ostili iar europenii apreciază utilitatea lor, compania britanică se gândeşte foarte serios să extindă gama actuală cu trei noi vehicule.
Două sunt date ca sigure - urmând să apară în jurul anului 2010 - versiuni ce vor face parte din viitoarea familie LRX, iar unul analizat cu atenţie are foarte mari şanse de a intra în producţia de serie. Ultimul proiect ajuns pe masa oficialilor Land Rover este un SUV compact de 7 locuri, răspunsul britanicilor la versiunile XXL ale Nissan Qashqai şi Volkswagen Tiguan. Dezvoltat pe platforma modificată a actualului Freelander, viitorul model va prelua o bună parte din caracteristicile tehnice însă caroseria şi interiorul vor fi noi, gândite de aşa manieră încât să răspundă pretenţiilor emise de maşinile de familie.
Noul SUV nu va fi doar un simplu derivat ci un model de sine stătător, cu o greutate redusă la minim pentru a asigura un consum decent şi emisii de gaze încadrate în limitele viitoarelor standarde.
Pentru a putea găzdui confortabil şapte pasageri la bord, modelul Land Rover va avea ampatamentul şi lăţimea mai mari decât la Freelander iar habitaclul voluminos şi ergonomic asigurând totodată o modularitate superioară, asemenea monovolumelor.
Paleta de propulsoare va fi preluată integral de la acelaşi model, iar designul va purta amprenta stilistică a primei generaţii LRX.
Transmisia va include o cutie manuală şi una automată cu dublu ambreiaj de origine Ford. Britanicii intenţionează să aducă pe piaţă noul SUV în anul 2012 având denumirea Ventura, acesta urmând a ridica la opt, numărul de vehicule din oferta Land Rover.
Dacă va primi undă verde, modelul cu şapte locuri va fi asamblat la uzina din Halewood, Liverpool, care funcţionează la o treime din capacitatea reală de producţie. Actualmente aici se fabrică 70.000 de unităţi anual, deşi există posibilitatea fabricării unui număr de 210.000 unităţi.