Ford va avea propria reprezentanţă auto în România cel mai devreme anul viitor sau în 2010, până în prezent nefiind derulate discuţii concrete privind preluarea activităţilor de la Romcar, actualul importator.
"Deschiderea unei reprezentanţe oficiale presupune multă muncă, analiză şi înseamnă, în ansamblu, un proces de durată. De la decizia deschiderii reprezentanţei până la momentul când ea este funcţională trece cel puţin un an sau poate chiar doi. Cert este că până în acest moment nu s-a luat nici o decizie privind preluarea activităţilor de import, deci este exclus ca Romcar să piardă statutul de importator în 2008 sau într-un an de aici înainte", a declarat directorul Romcar, Cătălin Gavra.
Directorul general al Ford Europa, John Fleming, afirma, la sfârşitul lunii martie, cu ocazia preluării uzinei auto de la Craiova de către constructorul american, că deschiderea unei reprezentanţe oficiale Ford în România se va face numai după consultări cu importatorul Romcar.
"Avem un partener care îşi face bine treaba şi nu am luat încă o decizie privind preluarea activităţii de import pentru autovehiculele Ford în România. O decizie în acest sens va fi luată după discuţii cu partenerul român", spunea, în martie, Fleming.
Romcar este reprezentantul mărcii Ford în România din anul 1992 şi aduce pe piaţa românească 14 modele Ford, atât din gama autoturismelor, cât şi din cea a autovehiculelor comerciale uşoare.
Compania mizează în acest an pe comercializarea a 26.000 de unităţi, cu aproximativ 20% mai multe decât în 2007, precum şi pe o cifră de afaceri de 340 milioane euro, în creştere cu aproape 24%.
Importatorul român intenţionează să crească în acest an ponderea flotelor în vânzări la 30%, adică la aproximativ 7.800 de unităţi, faţă de 26% în 2007.
Ford returnează ajutorul de stat
Ford returnează, astăzi, Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), suma de 27 de milioane de euro reprezentând ajutor de stat acordat ilegal la privatizarea uzinei Automobile Craiova, preluată de grupul american.
"Banii vor intra în contul AVAS vineri", declarat, ieri, purtătorul de cuvânt al Ford Europa, Hans Juergen Fuchs.
AVAS va trimite Comisiei Europene (CE), cel mai târziu sâmbătă, informaţiile legate de recuperarea ajutorului de stat, data menţionată fiind termenul limită de rambursare a ajutorului de stat.
Beneficiarul ajutorului de stat este firma preluată de Ford, a cărei denumire a fost schimbată în Ford Craiova SA.
"Având în vedere că ajutorul de stat ilegal a fost identificat în contextul procesului de privatizare a SC Automobile Craiova SA, se poate concluziona că furnizorul de ajutor de stat este AVAS şi, prin urmare, ajutorul de stat se va achita către această instituţie", au declarat oficiali ai instituţiei.
Ford a preluat 72,4% din acţiunile Automobile Craiova pentru 57 de milioane de euro.
În toamna anului trecut, după ce a avut loc semnarea contractului de privatizare, CE a deschis o investigaţie cu privire la această tranzacţie. După finalizarea anchetei, în februarie 2008, CE a solicitat Guvernului să recupereze 27 de milioane de euro de la Automobile Craiova, sumă care reprezintă ajutor de stat ilegal.