Nissan ameninţă serios hegemonia europeană în zona maşinilor sport.
Cu noul model sportiv GT-R, japonezii au demolat două recorduri la prima ieşire pe pistă.
Cu un motor V6 de 3.8 litri de 480 de cai putere, tracţiune integrală transaxială şi transmisie CVT, vehiculul sportiv Nissan a îngenuncheat concurenţa.
Este doar începutul sfârşitului, deoarece un alt pericolul se întrevede la orizont. Niponii dezvoltă în prezent versiunea de top V-Spec, model ce urmează să pună foarte mari probleme celor de la Aston Martin, Lamborghini şi Porsche.
Din informaţiile deţinute până în prezent, Nissan intenţionează să utilizeze aceeaşi configuraţie a motorului, unitatea biturbo V6 de 3.8 litri, dar va creşte numărul cailor putere.
Inginerii caută să reducă masa maşinii, utilizând materiale uşoare la construcţia caroseriei.
Dacă GT-R cântăreşte 1.740 de kilograme, viitoarea versiune V-Spec ar putea avea cu 100 de kilograme mai puţin.
Scăderea în greutate va contribui nu numai la creşterea performanţelor, acceleraţie şi viteză de vârf, dar va ajuta şi la stabilirea unui consum de carburant mai rezonabil.
Nissan intenţionează să prezinte noul supercar în septembrie la Salonul Auto de la Paris. Dacă GT-R are un preţ de vânzare ce începe de la 75.000 de euro pentru versiunea de top.
V-Spec, ce urmează să fie lansată în Europa în cursul anului 2009, va costa în jur de 100.000 de euro.