Citroen are toate resursele şi argumentele necesare pentru a demonstra că este puternic ancorată în sectorul calităţii.
Francezii nu ascund faptul că vor şi ei ca mai toată lumea să fie cât mai aproape de segmentul premium, deşi ideea nu este deloc deplasată dacă privim la noul C5.
A doua generaţie prezentată în ianuarie la Salonul Auto de la Bruxelles, preia din liniile stilatului C-Airscape, decretat de foarte multă lume drept unul din cele mai spectaculoase prototipuri din ultimii ani.
Noul C5 este dezvoltat pe platforma lui Peugeot 407 şi este considerabil mai spaţios şi elegant decât vehicul model.
Sedanul măsoară acum 4,78 metri lungime, 1,86 metri lăţime, 1,45 metri înălţime dimensiuni ce plasează modelul C5 între Renault Laguna şi Ford Mondeo.
Ampatamentul a crescut până la 2,86 metri, ceea ce facilitează o mai bună porţionare a spaţiului din habitaclu în favoarea tuturor pasagerilor.
Noua serie C5 va fi propulsată de trei motorizări pe benzină de 127, 143 CP şi un agregat performant V6 de 3.0 litri care generează 215 cai putere.
Versiunile diesel HDi nu lipsesc din peisaj. Citroen pune la dispoziţie motoare noi cu plaje de putere cuprinse între 110 şi 208 CP.
Pentru a creşte gradul de confort şi a alinia ţinuta de drum la un nivel asemănător clasei premium, francezii au apelat la cea de-a treia generaţie de suspensii hidraulice, care reglează rigiditatea amortizoarelor în funcţie de viteza vehiculului.
C5 este livrat din luna mai în versiunile sedan şi break, iar din 2009 este aşteptată şi versiunea exotică, decapotabila C5.
Vor exista trei niveluri de echipare Dynamique, Comfort şi Exclusive cu dotări foarte atractive.
Citroen comercializează în Europa noul C5 la un preţ de bază de aproximativ 22.000 de euro.