Peugeot a avut nevoie de 117 ani pentru a ajunge la rezultatul de astăzi. Este o performanţă de producţie la care au participat 160 de modele distincte, fabricate în istoria companiei din Sochaux.
Manufacturierul francez a anunţat viner, 20 iunie, că producţia de automobile a ajuns 50 de milioane de unităţi, de la înfiinţarea Peugeot în anul 1891. Este puţin dacă raportăm producţia francezilor la numărul de vehicule asamblate în ultimii patru ani de oricare producător japonez sau german dar, pe altă parte, imens, dacă imaginar am raporta cifra maşinilor fabricate de Peugeot la numărul locuitorilor de astăzi din Franţa, fiecăruia i-ar reveni aproape câte un model.
În peste un secol de activitate, marca auto din Hexagon a fost autorul câtorva inovaţii ce au şi astăzi aplicabilitate pe scară largă în industria de profil. Amintim doar dezvoltarea primului motorul cu patru cilindri, introdus în anul 1902, pe vehiculul botezat Type 39, suspensia independentă pe puntea faţă, disponibilă în 1931 pe modelul 201, plafonul metalic retractabil pentru cabriolete, în 1934, pe exoticul 402 BL sau a filtrului de particule pentru motoare diesel, de care beneficiază acum 40% din exemplarele cu motor HDi. Modelul jubiliar cu numărul 50.000.000 este o versiune break 308 SW, ce ieşit de pe liniile de producţie ale uzinei Socheaux. Marca franceză este prezentă pe 150 de pieţe ale lumii şi deţine la ora actuală 24 de fabrici. Anul trecut a comercializat 1.79 milioane de unităţi, iar cele mai semnificative creşteri ale vânzărilor au fost consemnate în Rusia - 63%, Brazilia -19% şi China - 14%.