Alfa Romeo îşi poate măsura acum forţele şi în segmentul maşinilor de clasă mică. Pentru a fi sigură că nu dă greş, compania italiană a făcut risipă de energie şi talent pentru a crea un model la înălţimea aşteptărilor. Aşteptată de o lume întreagă, maşina de oraş Alfa Romeo îşi face în sfârşit apariţia. Botezat Mi.To, un acronim care ascunde identitatea a două oraşe importante din industria auto italiană, Milano, locul unde s-a născut Alfa Romeo şi Torino, locaţia unde vor fi asamblate viitoarele modele.
Din păcate, estetica noului model mini nu impresionează cu nimic, Mi.To fiind o copie la scară mai mică a simpaticului 8C Competizione. Cel puţin partea din spate, blocurile optice, liniile din dreptul lunetei şi profilul captivant pot fi oricând confundate cu cea a coupe. La partea frontală, spoilerul cu prizele de aer generoase, farurile, grila motor ne trimit, din nou, cu gândul la sportivul 8C. Putem spune că cei care şi-au dorit să mânuiască o versiune 8C şi nu au putut, acum au ocazia să o facă, dar într-o cu totul altă. Interiorul este foarte bine lucrat, elementele de natură sportivă fiind bine puse în valoarea, la fel ca şi calitatea finisajelor. Mi.To este construit pe platforma lui Fiat Grande Punto, utilizând motorizări elastice cu rezerve de putere mai mult decât satisfăcătoare. Gama este formată din trei propulsoare, din care două sunt pe benzină: 1.4 litri - 78 CP, cuplu maxim de 125 Nm şi viteză de vârf de 165 km/h, respectiv turbo 1.4 litri 16 valve - 155 CP, cuplu 206 Nm şi o viteză maximă de 215 km/h. Clienţii pot opta şi pentru o versiune de motorizare economică, unitate diesel JTDM de 1.6 litri, ce produce 120 CP şi un cuplu motor ce poate varia de la 280 Nm la 320 Nm. Demarajul, de la 0-100 km/h, se efectuează în 9.9 secunde, iar viteza de top atinge 198 km/h.
Ulterior va fi introdusă şi o versiune sportivă GTA, ce va utiliza un motor turbo de 1.8 litri de 230 de cai putere. Micul automobil de oraş nu stă deloc rău la capitolul tehnologie sau inovaţie. Alfa Romeo lansează un sistem de gestiune al principalilor factori de acţiune asupra ţinutei de drum, agilităţii performanţelor şi manevrabilităţii. Intitulat DNA, inovativul sistem poate controla motorul, direcţia, frânele, suspensiile şi transmisia, oferind şoferului posibilitatea de a selecta una din cele trei funcţii: Dynamic - pentru condus sportiv, Normal - pentru trafic urban şi All-Wheater - pentru a circula în siguranţă când aderenţă este precară. Versiunea de vârf va fi echipată cu faruri Xenon şi sistem de frânare performant, cu etriere dotate cu 4 pistonaşe. Alfa Romeo introduce şi un nou sistem de suspensii, care asigură un plus de sportivitate, siguranţă şi confort. În ciuda faptului că dispune de modele de valoare, Alfa Romeo se străduie din greu să ocupe un loc de cinste în sectorul premium. Italienii vor să spargă triunghiul Audi-BMW-Mercedes, folosindu-se acum de „planul B”.
Noul Mi.To se înscrie în segmentul compactelor de clasă B, dimensiunile sale, 4.06 metri lungime, 1.44 metri înălţime şi 1.72 metri lăţime, apropiindu-l de Fiat Grande Punto, Renault Clio şi Peugeot 207.
Însă, adevăraţii săi inamici vor fi Mini Cooper şi viitorul Audi A1. Destinat tinerilor cu vârste cuprinse între 18 şi 30 de ani, Mi.To va avea parte de o lansare globală în luna iulie, mai puţin în Statele Unite, unde Alfa Romeo încă nu şi-a fost confirmat prezenţa. Hatchback-ul premium italian va fi comercializat la preţuri cuprinse între 15.350 de euro şi 21.350 de euro.
(23 iun 2008, 16:46:15