Suzuki este departe de plutonul fruntaş al industriei auto. Ocupă abia locul 12 în topul mondial al constructorilor şi până în urmă cu un deceniu vindeau mai multe motociclete decât automobile.
Este cunoscut faptul că modelele mărcii japoneze sunt mai populare peste graniţă decât în ţara natală iar pentru aceasta Suzuki a decis să dezvolte automobile orientate pe specificul pieţei.
Swift este unul din acele vehicule cu o destinaţie clară - Europa. Lansat în primăvara lui 2005 pe bătrânul continent, modelul subcompact a ajuns astăzi la cifră istorică: 1.000.000 de exemplare produse din prima generaţie. Spunem istorică deoarece nici un alt vehicul fabricat sub sigla Suzuki nu a ajuns la cota amintită.
Conceput pentru a rivaliza cu nume de top ca Opel Corsa şi Peugeot 206 (astăzi 207), vehiculul urban a reuşit să se infiltreze printre principalii jucători din clasa B, deţinând o cotă de piaţă neaşteptat de bună. Cu o medie a vânzărilor anuale de peste 90.000 de unităţi în Europa, citadina Swift ocupă un loc în primele şapte poziţii în topul 10 al segmentului maşinilor subcompacte. Peste o treime din totalul exemplarelor comercializate, adică 306.000 unităţi, au fost livrate numai în Europa. Succesul obţinut aici i-a determinat pe niponi să introducă prima generaţie Swift, fără prea multe modificări şi pe alte pieţe din Asia. Modelul livrat pe pieţele europene este asamblat la uzina din Esztergom, Ungaria, în timp ce versiunile destinate pentru restul lumii sunt produse în Japonia, India, China, Indonesia şi Malaezia.
Maşina subcompactă, ce măsoară 3.695 mm lungime şi 1.690 mm lăţime şi 1.500 mm înălţime, este disponibilă în două versiuni de caroserie cu 3 şi 5 uşi.
Suzuki pune la dispoziţie pe lângă modelul comun cu tracţiune faţă, o variantă 4x4 şi una sportivă. Propulsia include trei unităţi, două benzină 1.3 litri de 91 CP şi 114 Nm respectiv 1.5 litri de 102 CP şi 133 Nm plus un agregat diesel 1.3 litri de 70 CP şi 170 Nm.
De menţionat faptul că în Japonia, Suzuki Swift este fabricat din 1985, timp de trei generaţii, până în 2003 sub denumirea Cultus. Abia din 2004 se trece la noua titulatură Swift odată cu transformarea sa în automobil global.