Renault serveşte în teren. Folosind toată priceperea sa, manufacturierul francez va da primul examen adevărat ca producător de modele 4x4 cu noul Koleos.
Primul crossover autentic de la Renault nu va avea o viaţă prea uşoară, ţinând cont de faptul că segmentul SUV este foarte aglomerat. Francezii văd în Koles o maşină universală, care poate duce la bun sfârşit sarcinile de zi cu zi ale unei vieţi citadine.
Performant, agil şi robust, crossoverul Renault dispune de tehnologiile necesare care pot face din condus o reală plăcere. Garda la sol înaltă este un semn că bordurile înalte sau gropile din oraşe (acolo unde există) sunt obstacole ce pot fi trecute cu lejeritatea ce ţi-o oferă numai un SUV.
Francezii au dezvoltat proiectul în Coreea de Sud alături de o echipă formată din ingineri Nissan şi de la compania Samsung.
Din punct de vedere tehnic, noul Koleos împrumută motorizările şi suspensiile de la Nissan X-Trail iar filonul estetic îl împarte cu fratele său vitreg, Samsung QMX.
Sistemul de tracţiune, din nou de origine Nissan, este capabil să preia cuplul de pe fiecare punte în funcţie de aderenţă. În mod normal, tracţiunea se realizează 100% pe puntea faţă, iar în condiţiile în care se constată pierderea aderenţei, cuplul se împarte în mod egal ambelor punţi prin intermediul unui cuplaj electronic.
Propulsia este formată din trei unităţi ce respectă standardul Euro 4. Koleos va beneficia de aportul a două agregate diesel dCI de 2.0 Litri de 150 şi 175 CP şi o unitate cu patru cilindri pe benzină de 2.5 litri ce generează 170 de cai putere.
Chiar dacă are o gardă la sol destul de înaltă, 206 mm, susţinută serios de unghiul de atac (27) şi degajare (31), noul crossover este mai degrabă un soft-roader, tracţiunea acţionând în principal pe puntea faţă, iar în condiţii de aderenţă precară cuplul motor este transmis şi punţii spate în proporţie de 50%.
Renault Koleos va intra pe piaţa românească începând cu a doua jumătate a acestui an.