Jaguar şi-a revenit din amorţeală!
Noul XF reaprinde pasiunea pentru rafinatele modele britanice. Este maşina care constituie punctul central de atracţie şi mândria brandului premium.
Primul vehicul din seria XF a fost fabricat pe 26 noiembrie 2007, moment ce a marcat începutul unei noi ere în istoria Jaguar.
Deocamdată, soarta îi zâmbeşte, şi asta pentru că numărul comenzilor pentru XF depăşeşte deja puterea de producţie a fabricii de la Castle Bromwich.
În ceea ce priveşte descendenţa berlinei Jaguar, arborele genealogic îl prezintă ca înlocuitorul şi urmaşul direct al vechiului S-Type.
Linia exteriorului ce combină elemente de clasic şi modern, acompaniată de statura corpolentă a caroseriei, fabricată din aluminiu şi magnesiu, sunt factorii care au convins pe mulţi să „probeze” noul Jaguar.
Interiorul nu aduce nimic spectaculos, dar iese în evidenţă stilul elegant şi bunul gust la care contribuie din plin materialele din piele lemn şi aluminiu în prim-plan, în timp ce bordul îţi fură ochii cu lumina albastră din zona cadranelor. XF este un sedan cu linii de coupe, cu o personalitate care te fascinează oricât de insensibil ai fi.
De ce place aşa de mult modelul de clasă medie? Într-un fel pentru că păstrează caracterul sportiv al oricărui Jaguar, apoi pentru că este o alternativă deloc neglijabilă la adresa BMW Seria 5, Mercedes E-Klasse sau Audi A6.
Prizele de aer laterale, difuzoarele de aer, jantele de dimensiuni generoase şi evacuarea dublă dau savoare berlinei ce dispune de un control al transmisiei tip shift-by-wire, sistem ce înlocuieşte prin comenzi electronice cuplarea manuală a transmisiei, asigurând o schimbare rapidă şi lină a treptelor de viteză.
Sub capotă clienţii pot opta între motoare economice-dieselul de 2.7 litri de 210 cai putere, puternice-benzină 3.0 V6 de 240 CP, sau foarte puternice 4.2 V8 - 300 CP şi 4.2 V8 turbo - 420 CP.