Lancia se întoarce din nou în trecut, în speranţa că va găsi calea cea mai scurtă spre succes.
Patrimoniul istoric este o bună sursă de inspiraţie şi în acelaşi timp o carte de vizită ce acţionează ca un instrument perfect de marketing.
Renaşterea legendelor este deja o modă printre producătorii de automobile, iar Lancia subscrie acestei tendinţe prin transfigurarea unui erou al anilor din urmă, modelul Delta.
Italienii sunt convinşi că reanimarea unor celebre maşini de vis din trecut, este o modalitate mai bună şi eficientă decât dezvoltarea unui model nou care aspiră la gloria vremurilor de acum.
„Lancia se vrea o marcă premium şi masculină, iar apariţia unui model sportiv în gama noastră este alegerea perfectă pentru ambiţiile noastre” susţine Olivier Francois, directorul executiv al brandului Lancia.
Oficialul a dezvăluit că intenţionează să propună şefului companiei Fiat, dezvoltarea a două noi modele sportive prin care Lancia doreşte să relanseze legendele Stratos şi Beta Montecarlo.
„Acestea au fost vehiculele care au ajutat la creşterea şi consolidarea brandului Lancia pe piaţa europeană” spune Francois. „Este exact ceea ce avem nevoie în momentul de faţă” adaugă şeful mărcii Lancia.
Acesta a precizat că în viziunea sa, noua generaţie Stratos nu va fi un model de performanţă, ci un automobil sport obişnuit, produs într-un număr destul de limitat. Olivier Francois a mai spus că este posibil ca anul viitor la Salonul Auto de la Geneva să vedem conceptul premergător versiunii de serie Stratos.
„Lucrăm în prezent la un prototip Geneva ce va surprinde cu adevărat audienţa. Este ceva nou” afirmă şeful companiei italiene.
Lancia intenţionează să producă noul vehicul începând din anul 2011, acesta urmând a se poziţiona între viitoarea generaţie Ypsilon (ce ar putea fi redenumită Deltina) şi actuala compactă Delta.