Honda şi-a asigurat un loc în istoria industriei de automobile.
Pe 15 iunie a demarat producţia primului vehicul hibrid de serie, japonez, cu zero emisii poluante.
„Este un moment important în istoria maşinilor cu tehnologie pe celule de combustibil şi un pas mai aproape de ziua când astfel de automobile vor fi o parte importantă a sistemului” a spus John Mendell vicepreşedintele diviziei Honda America.
Botezat FCX Clarity, modelul asamblat la uzina din Tochigi este un sedan ce beneficiază de sistemul de propulsie cu pile de hidrogen dezvoltat după aproape 10 ani de cercetări.
Sistemul pe care japonezii îl aduc pe modelul Honda este de fapt un nou tip de celulă de combustibil unde amestecul dintre hidrogen şi oxigen formează o reacţie din care rezultă energia electrică utilizată la propulsia vehiculului.
Modelul FCX Clarity va fi livrat pe atât pe piaţa locală cât şi cea nord-americană, primele unităţi fiind comandate în urmă cu mai bine de un an. Honda estimează comercializarea un volum de 200 de unităţi în următorii trei ani, însă în condiţiile în care preţul la combustibili creşte de la o zi la alta, previziunile ar putea fi depăşite.
În ciuda numeroaselor avantaje de care dispune FCX Clarity, clienţii acestui automobil hibrid pe bază de celule de combustibil pot întâmpina o problemă majoră, numărul foarte mic al staţiilor de alimentare.
Sedanului ecologic Honda cu zero emisii poluante foloseşte acumulatori de litiu-ion care asigură o autonomie de peste 600 de kilometri. Cu performanţe aproape de nivelul unui model similar ca dimensiuni şi greutate, FCX Clarity se remarcă şi la alte capitole, spaţiu interior şi confort acustic. Modelul poate rula cu o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră.