Infiniti a ajuns în sfârşit în Europa. Şi nu cu mână goală, şi nu cu orice! Divizia de lux Nissan păşeşte cu mare încredere pe cea mai importantă piaţă pentru automobilele de lux. Debarcarea mărcii premium japoneze are loc după 19 ani de la debutul său pe piaţa nord-americană, piaţă pentru care iniţial a fost special concepută. Aparte de faptul că lansarea oficială a brandului premium la Geneva a însemnat un regal de trei premiere, una după alta, prezenţa Infiniti însemnă cel mai de temut străin pentru Audi, BMW, Mercedes şi chiar Porsche.
Atenţia a fost atrasă în special de noul SUV denumit FX50, care se alătură fratelui mai mic EX37, crossoverul cu cei mai mulţi şi harnici cai putere la ora actuală. Ceea ce şochează la acest SUV este motorul, neobişnuit ca şi configuraţie pentru piaţa europeană. Propulsat de un agregat pe benzină de V8 şi 5.0 litri, mastodontul pune la bătaie 390 de cai putere şi un cuplu motor pe măsură, 500 Nm.
Transmisia este asigurată de o cutie automată cu 7 rapoarte cu Adaptive Shift Control. Şoferul are posibilitatea de a schimba vitezele şi de pe volan prin intermediul unor padele din magnesiu. Tracţiunea se realizează integral cu ajutorul unui nou sistem 4x4 denumit Intelligent All-Wheel Drive.
Noul SUV de lux de la Infiniti mai dispune de jante de 21 de inch furnizate de Enkei, suspensii CDC, direcţie activă şi sistemul de asistare inteligentă a momentului de frânare.
Nici un cuvânt în schimb despre propulsoare diesel. „Nu ne-am gândit ca pe viitor să aducem şi o motorizare diesel. Preţul motorinei este una care nu încurajează vânzările de modele premium”, susţine purtătorul de cuvânt al brandului japonez.
„Este puţin probabil să vedem chiar şi în Europa un Infiniti FX cu motor diesel. Respectăm în continuare tradiţia începută în 1989 cu unităţi pe benzină”, precizează compania niponă.