Volkswagen i-a cucerit pe europeni cu fiecare generaţie Passat.
Anul acesta, atât clienţii tradiţionali ai mărcii cât şi potenţialii consumatori au pentru prima oară ocazia de alege pe lângă versiunile consacrate, sedan şi break, un model unic în gama producătorului german.
Passat CC este o limuzină foarte atractivă, ce îmbină cu multă eleganţă trăsăturile de bază ale unui sedan cu cele ale unui coupe, din această cauză chiar şi Volkswagen evitând să-l considere doar un simplu coupe, dându-i o denumire şi mai potrivită - Confort Coupe (CC) – subliniind astfel şi principala calitate a modelului.
Dezvăluit în premieră mondială în luna ianuarie la Salonul Auto de la Detroit, noul Passat CC a debutat oficial sâmbătă, 6 iunie, în Germania, prima piaţă unde Volkswagen va comercializa modelul amintit.
Limuzina coupe va fi introdusă gradual până la sfârşitul acestui an şi în alte ţări europene. Automobilul va fi distribuit mai întâi pe pieţele cele mai importante pentru producătorul auto, urmând ca în primăvara anului viitor versiunea coupe să-şi încheie seria debuturilor.
Volkswagen susţine că apariţia noului CC va impulsiona vânzările gamei Passat în Europa, contribuind decisiv la dominaţia sa absolută în segmentul unde regăsim nume cu renume: Ford Mondeo, noul Opel Insignia şi Renault Laguna.
Având la bază structura sedanului Passat, proaspătul coupe se diferenţiază de acesta prin dimensiunile sale interioare dar şi exterioare: 4.796 mm lungime - cu 31 mm mai mult decât Passat sedan, 1.856 mm lăţime - cu 36 mm în plus faţă de acelaşi model, în schimb are cu 50 mm mai puţin în înălţime adică 1.420 mm.
Passat CC se deosebeşte de modelul din care derivă la partea frontală, unde sunt montate noi blocuri optice şi lateral, unde portierele găzduiesc o coloană de nervuri. Se remarcă o schimbare radicală la nivelul stopurilor şi a spoilerului spate, uşa portbagajului în care este profilat un eleron, şi evacuările cromate ce dau un aer sportiv limuzinei coupe.
Noul model vine echipat cu sistemul de asistenţă pentru păstrarea bandei de circulaţie „Lane Assist” care controlează maşina astfel încât să revină la poziţia corectă pe carosabil, sistemul de control al condusului dinamic sau „DDC”, care oferă trei setări diferite: „normal”, „sport” şi „confort”. Pe lângă acestea se mai află sistemele „Park Assist” – o tehnologie care ajută la parcarea automată maşinii prin simpla apăsare a unui buton şi tehnologia „Automatic Distance Control” – ce menţine o viteză constantă, setată de către şofer iar pedalele de frână sunt poziţionate într-o stare premergătoare apăsării lor, în caz de necesitate acţionarea frânelor făcându-se mult mai rapid.
Noul Passat CC pleacă de la un preţ de bază în Germania de 30.300 de euro pentru modelul cu motor TSI pe benzină de 160 de cai putere şi poate ajunge până la 40.800 de euro pentru versiunea dotată cu tracţiune integrală 4 Motion şi unitatea de 3.6 litri de 300 cai putere cuplată la o transmisie automată cu 7 trepte şi dublu ambreiaj. Pentru motorizările diesel cu tehnologia de injecţie common-rail, versiunea cu propulsor de 140 CP costă 30.775 euro iar pentru cea echipată cu motorul TDI de 170 CP preţul porneşte de la 32.775 euro.