Audi are arma care poate bate Mercedes în clasa elegantelor coupe-uri premium.
2009 este anul în care a programat debutul unui automobil nou-nouţ, ce va deveni rivalul direct al reputatului Mercedes CLS.
Denumit A7, viitorul model este un coupe sportiv de mari dimensiuni ce va proveni din rădăcinile unui proiect demarat în 2005. Coupe-ul premium este dezvoltat în Germania de aceeaşi echipa care s-a ocupat de maşina de clasă medie A6.
Audi intenţionează să cucerească piaţa deţinută de CLS, oferind un cumul de atribute distincte ce să reflecte calităţile principale ale lui A7: lux, sportivitate, confort, prestanţă şi stil.
Nu trebuie să ne aşteptăm la un model fabulos sau ieşit din comun, asta pentru că multe din trăsăturile sportivului coupe vor fi adoptate de la viitoarea generaţie A6. Măsura este necesară pentru a scădea costurile de dezvoltare şi pre-producţie, având în vedere şi faptul că orice producător caută să îşi reducă la minim cheltuielile.
A7 este, de departe, cel mai atrăgător model, mai ales că el îmbină trei atribute distincte într-unul singur: luxul, sportivitatea, confortul.
A7 se va plasa între seriile A6 şi A8 şi este răspunsul Audi la atacul viitorului BMW Seria 8, şi a actualului „principe” CLS. A7 se va baza pe structura viitoarei generaţii A6, construită pe platforma modulară MLB, care facilitează corespondenţa părţii mecanice cu mai multe modele din cadrul Audi.
Noul coupe va dispune de tehnologii de ultimă oră, dar şi de componente sofisticate la partea de direcţie, suspensie şi tracţiune.
Se spune că odată cu apariţia lui A7, Audi va introduce noua generaţie Quattro, performantul sistem de tracţiune integrală permanentă cu o istorie de peste 25 de ani.
A7, un coupe în 4 uşi, va afişa o caroserie cu umerii plafonului plonjaţi puternic spre spate şi linie generală mai impetuoasă, supusă unui corp foarte atletic. Audi va echipa viitorul model cu blocuri optice noi faţă-spate, grila de tip single-frame şi interior cu dotări super-luxoase.
Suportul tehnic va consta în suspensii magnetice, o nouă cutie de viteze automată de tip DSG, un diferenţial activ şi, din câte se aude, este foarte posibilă introducerea unei versiuni avansate a sistemului de tracţiune integrală Quattro.
Propulsia va fi formată din unităţi pe benzină V6 şi V8 aspirate natural 3.2L TFSI de 300 cai putere, 4.2L de 420 CP dar şi bi-turbo, iar la capitolul motoare diesel vor exista două variante turbo 3.0LV6 şi 4.2L V8.
Se estimează că luxosul coupe sportiv A7 va sosi la concesionari în septembrie 2009, la preţuri cuprinse între 55.000 şi 75.000 de euro.