Opel a sfidat importanţa unui microcar în gama sa, negând în ultimii doi ani chiar fezabilitatea unui asemenea proiect. Toate acestea se întâmplau, când, sub ochii lor, Toyota promitea un model ieftin, noul IQ.
Deşi în 2004 Opel a prezentat un prototip care arăta una din direcţiile pe care avea să le urmeze peste câţiva ani fabricantul german, subsidiara General Motors a manifestat în continuare o atitudine la fel de indiferentă chiar şi atunci când vânzările celebrului Smart ForTwo au luat amploare în Statele Unite. Anul trecut, preşedintele General Motors Europe, Carl-Peter Forster, explica motivul principal al lipsei de interes faţă de conceptul Trixx ce prefigura primul microcar Opel: „Astfel de vehicule urbane specializate au o piaţă destul de limitată. Cred că ne este suficientă prezenţa lui Matiz” spunea Forster. Oficialul mai declarase că „pentru noi ar fi o propunere destul de costisitoare începerea dezvoltării unei noi platforme şi a unui motor pentru o maşină ceva mai mică decât Matiz”.
Au trecut câteva luni de la afirmaţiile făcute de Carl-Peter Forster iar Opel este acum foarte interesată să arunce pe piaţă, cât mai repede cu putinţă, un citycar. Germanii sunt foarte determinaţi să introducă un model mini ce se va poziţiona sub Agila, atât ca preţ cât şi ca dimensiuni.
Dacă micul Agila poate fi achiziţionat cu 10.000 de euro, viitorul vehicul va costa circa 8.000 de euro şi va măsura sub 3,70 m lungime. Opel, însă, întâmpină unele dificultăţi, deoarece baza de pornire pentru acest nou model nu există.
Hans Demant, directorul Opel spune că doreşte să demareze proiectul alături de un partener de încredere, spre exemplu, un producător de motociclete, care să ajute la furnizarea de componente şi dezvoltarea maşinii de serie.
O decizie finală se va lua abia la sfârşitul lui 2009. Demant este optimist şi spune că citadina Opel este o maşină a viitorului, preţul său fiind de aproximativ 8.000 de euro.