Mazda îşi sporeşte influenţa în segmentul mini. Piaţa este foarte receptivă acum la maşinile mici, aşa că japonezii vor să profite din plin şi anunţă debutul unui model urban denumit Mazda1. Producătorul este foarte determinat să ocupe o poziţie onorantă în segmentul citadinelor, unde în prezent are ca unic reprezentant pe Mazda2.
Astăzi marea familie a vehiculelor citadine din Europa primeşte în rândurile sale un nou membru, Mazda2 hachtback în trei uşi ce are parte de o lansare internaţională.
Modelul intră pe piaţă la opt luni distanţă de la debutul noii generaţii Mazda2, lansată anul trecut în octombrie. Având dimensiunile 3,89 m lungime, 1,70 m lăţime, 1,48 m înălţime, 2,49 m ampatament, hatchback-ul este disponibil în două versiuni, cea obişnuită şi una sport.
Ca orice alt derivat, noua compactă semnalează câteva diferenţe la exterior şi interior, diferenţe ce ţin de stilul practic, spaţiul interior şi pentru bagaje, dar şi accesul în interiorul maşinii.
Spre exemplu portierele sunt mai mari la versiunea de faţă, comparativ cu Mazda3 în 5 uşi şi, cu toate că sunt create pentru a facilita accesul în habitaclu, ele oferă mai puţin confort la urcarea în maşină.
Dezvoltarea variantei de caroserie cu 3 uşi a fost făcută sub semnul competitivităţii prin favorizarea prestaţilor spre o tentă sportivă dar cu un consum minim de carburant.
Niponii au coborât coeficientului aerodinamic până la valoarea Cx=0.31 iar cu ajutorul propulsoarelor de mic litraj - benzină 1.3 litri de 75 cai putere şi diesel MZ-CD de 1.4 litri de 68 de cai putere - Mazda şi-a îndeplinit obiectivul de a oferi un mini-model dinamic şi atent la consum.
În gamă figurează şi un motor pe benzină de 103 cai putere montat pe varianta sport.
Interesant este că spaţiul destinat bagajelor este similar versiunii în 5 uşi, respectiv 250 de litri sau 787 de litri când bancheta spate este pliată. Valoarea ampatamentului şi modificarea ingenioasă a liniei plafonului permit un nivel se confort superior multor modele compacte din clasa B.
În ceea ce priveşte modelul sportiv al versiunii în 3 uşi, ea beneficiază de spoiler frontal special modificat, praguri evazate, şi eleron montat în plafon. Interiorul se distinge prin prezenţa unor elemente de top: scaune Recaro, volan sportiv cu trei raze similar cu cel de pe Mazda MX-5 roadster, inserţii cromate şi o consolă centrală în care este înglobat schimbătorul de viteze.
Odată cu introducerea compactei în trei uşi, Mazda include în gama actuală de motorizări o nouă versiune economică, pretabilă Europei şi adaptată la viitoarele normative în domeniul poluării. Propulsorul diesel de 1.4 litri cu tehnologie common-rail ce dezvoltă 68 de cai putere este alegerea perfectă pentru un automobil de talia japonezei Mazda2, destinată să activeze în principal pe rutele urbane.
Propulsorul, rod al colaborării dintre Ford şi PSA (Peugeot şi Citroen) asigură un cuplu motor maxim de 160 Nm disponibil la 2.000 de rotaţii pe minut şi un consum mediu de 4.3 litri la 100 Km.
Nivelul emisiilor de gaze este de 114 grame de dioxid de carbon pe kilometru, corespunde normelor Euro 5 ce vor intra în vigoare în septembrie 2009. Transmisia folosită pe acest tip de motorizare este una manuală în 5 trepte.
În funcţie de nivelul de echipare şi dotări Mazda2 în 3 uşi costă între 11.450 şi 14.500 de euro, preţ pentru piaţa germană.