Dacia şi Renault sunt autorii unui fenomen în industria auto. Se numeşte Logan şi are deja după patru ani de carieră şi se îndreaptă spre primul milion.
Modelul ieftin ce a văzut lumina zilei pe 2 iunie 2004 la Paris este astăzi distribuit în 59 de ţări ale lumii şi produs în şapte ţări din Europa, Asia şi America de Sud.
Logan a debutat în septembrie 2004 mai întâi pe piaţa românească, după care a fost lansat treptat şi în alte ţări europene.
Dacă în acelaşi an Dacia a comercializat 22.833 de modele, în 2005 vânzările au ajuns la 135.184 de unităţi, iar în 2007 la circa 230.000.
Până în prezent, sub brandul Dacia au fost livrate 656.365 de exemplare Logan, iar sub emblema Renault un număr de 294.972 de bucăţi.
Cea mai mare piaţă de desfacere pentru modelul low-cost este România, cu 102.062 de unităţi comercializate anul trecut, un volum mai mare decât cel realizat în Rusia şi Franţa.
Conform preşedintelui Dacia, Francois Fourmont, anul 2008 va însemna o producţie estimată la 300.000 de unităţi din gama Logan, faţă de 222.000 prevăzute anul trecut.
Este foarte posibil ca cifra să crească spre 400.000 de exemplare anual, potrivit unor estimări făcute recent. Până în prezent s-au vândut la nivel global peste 951.000 de modele Logan, şi este de aşteptat ca anul viitor să asistăm la depăşirea pragului de 1.000.000 de exemplare Logan.
În primul trimestru din 2008, vânzările gamei Logan au ajuns la un nivel record de 168.391 de unităţi.