Volkswagen a rămas dator presei cu o explicaţie. În aprilie a promis că va prezenta în cadrul unei conferinţe de presă succesorul modelului Sharan, noua generaţie a monovolumului cu şapte locuri. Până la remiterea unui comunicat oficial, informaţiile legate de noua maşină au început deja să circule, graţie unor purtători de cuvânt abilitaţi să discute despre proiectele grupului auto german.
Potrivit declaraţiei lui Ulrich Hackenberg, director de producţie, noul Sharan va fi asamblat din luna noiembrie sau decembrie 2008 cu două luni mai devreme decât era prevăzut, modelul MPV urmând să ajungă pe piaţă în prima jumătate a anului viitor. Oficialul nu a precizat dacă viitoarea generaţie Sharan va fi prezentată în cadrul vreunui salon auto, în schimb a spus că Volkswagen intenţionează să-l comercializeze după introducerea noului Golf VI.
Monovolumul va fi construit pe platforma tehnică a actualului Passat şi va fi disponibil atât în versiunea cu tracţiune faţă, cât şi integrală (4Motion). Dacă prima generaţie a fost dezvoltată în colaborare cu Ford Europe, cea care urmează să debuteze este un produs realizat numai prin eforturi proprii.
Ca aspect exterior, Volkswagen Sharan va propune o linie mai sportivă a exteriorului susţinută de noi elemente cu care se va identifica maşina de familie.
La fel ca şi Touran sau Passat, noul MPV va dispune de un cadru cromat în jurul calandrului, noi blocuri optice faţă-spate, şi umeri mai proeminenţi pentru susţinerea pavilionului.
Sharan va fi asamblat la fel ca şi prima generaţie, la uzina Autoeuropa din Palmela, Portugalia, unde se mai produc modelele Polo, Eos, şi Scirocco. Lansat în luna mai 1995, Sharan a devenit după câteva luni un automobil de familie foarte căutat în Europa. Abia în anul 2004, modelul primeşte un facelift major ce a vizat în special partea exterioară. În anul 2007 au fost produse 50.000 de unităţi MPV ce au fost livrate în Africa de sud, America de Sud şi câteva pieţe din regiunea Asia-Pacific.
Cu o gamă de motorizări formată din 10 agregate, 4 benzină şi 6 diesel, Sharan este la ora actuală unul din vehiculele cu cea mai bogată paletă de motorizări de pe piaţa europeană.