Porsche va face senzaţie peste un an, la debutul îndelung aşteptatului Panamera.
Coupe-ul va fi prima sportivă de lux cu patru uşi din istoria constructorului german. Porsche a mai avut o tentativă similară în 1988, anul când prezenta publicului conceptul 989, model ce nu a ajuns pe liniile de producţie.
Panamera va fi urmaşul demn al lui 989 iar primele fotografii spion surprinse în Germania atestă acest fapt.
Modelul Porsche va intra pe segmentul ocupat în prezent de Mercedes CLS, domeniu unde, în viitorul apropiat, îşi vor face apariţia alte două mărci de top, Audi şi BMW.
Chiar dacă se cunosc destul de puţine informaţii referitoare la principalele caracteristici ale maşinii, Porsche a furnizat din pachetul tehnic câteva date cât să ne facem o primă imagine de ansamblu despre sportiva din Zuffenhausen.
Arhitectura exterioară este realizată de fostul şef de design de la Saab, Michael Mauer, care a păstrat elementele specifice unui Porsche, precum forma ovală a farurilor şi liniile ce definesc profilul.
Interiorul este construit pentru a oferi spaţiu amplu pentru patru persoane, iar portbagajul va fi neobişnuit de mare pentru un coupe, ceea ce va face ca Panamera să fie promovată ca maşină premium de familie.
Confortul este asigurat datorită ampatamentul mărit dar şi lungimii de 4,88 metri. Coupe-ul a fost conceput pe o platformă nouă dar care la partea de motorizare utilizează propulsoare şi transmisia Haldex împrumutate de la Cayenne şi 911 Turbo.
Versiunea medie va fi animată de un motor V8 pe benzină ce va putea atinge 290 de kilometri pe oră. Porsche va mai oferi un agregat V6 de 3.6 litri de origine Volkswagen şi o unitate V10 de 4.2 litri, vârful de gamă, capabil să genereze 520 de CP.
Suspensiile multilink sunt „unice” şi folosesc sistemul cu mai multe puncte de prindere. Germanii au confirmat că producţia va fi asigurată de uzina din Leipzig unde vor fi asamblate în jur de 26.000 de exemplare anual. Conform ultimelor informaţii oferite de Porsche, compania intenţionează să comercializeze noul model începând din aprilie 2009, premiera fiind programată cu o lună mai devreme, în martie, la Salonul Auto de la Geneva.