Peugeot nu putea rămâne indiferent la tendinţele curente de pe piaţa europeană. Cu toate că avea în vedere de mult timp lansarea unui SUV, producătorul francez s-a hotărât abia în 2005 să dezvolte proiectul pe tema unui model SUV.
Se numeşte 4007, model disponibil din această săptămână şi în România.
Pentru a reduce costurile, pentru a economisi timp şi energie, Peugeot s-a aliat cu Mitsubishi în vederea realizării planului. Astfel se explică înrudirea dintre Mitsubishi Outlander şi modelul Peugeot, denumit 4007, prin care sistemul de numerotare cu cifrele „00” se extinde cu încă un model după modelul 1007.
Sportiv, robust şi cu o gardă la sol mare, de 176 mm, maşina francezilor este un adversar redutabil pe aglomeratul segment, unde mai activează Ford Kuga, Honda CR-V şi Volkswagen Tiguan. Cu dimensiuni de 4,64 metri lungime, 1,80 metri lăţime şi 1,67 metri înălţime, modelul SUV se remarcă prin modularitatea interiorului şi confortul oferit pasagerilor.
4007 poate transporta până la 7 pasageri, de fapt cifra 7 asta şi simbolizează.
Peugeot 4007 dispune de o transmisie integrală inovatoare, controlată electronic şi de o serie de dotări interesante ce fac din modelul SUV un produs foarte atractiv: servodirecţie variabilă, ABS, EBD, ESP, aer condiţionat, airbag şofer şi pasager, airbaguri toracice faţă şi perdea faţă/spate, oglinzi retrovizoare reglabile electric şi încălzite, regulator de viteză, sistem de asistenţă la frânarea de urgenţă.
Asamblată în Japonia, la uzina Okazaki, maşina 4x4 beneficiază de aportul unui propulsor diesel de 2,2 litri şi 156 de cai putere. Unitatea, dezvoltată împreună cu partenerii de la Citroen este capabilă să funcţioneze şi cu un amestec de 30% biodiesel. Tot în gama de motorizări mai figurează şi un al doilea agregat pe benzină de 2,4 litri ce produce 170 de cai putere. Noul 4007 a fost lansat în premieră mondială, anul trecut în luna iulie.
Peugeot şi-a propus să comercializeze în Europa un număr de 30.000 de unităţi, un target destul de modest în comparaţie cu cele peste 1.6 milioane de vehicule de teren vândute în 2007.
Noul 4007 este comercializat în România la un preţ de bază de 27.275 de euro, pentru motorizarea pe benzină de 170 de CP şi de circa 32.600 de euro preţul pentru echiparea de baza a versiunii cu motor diesel de 156 CP.