Audi este din nou în sărbătoare. Dacă la sfârşitul lunii martie, producătorul de automobile premium celebra atingerea primului milion de exemplare din noua generaţie A3, la numai două luni distanţă este consemnat atingerea unui nou prag de producţie.
Pe 26 mai de pe porţile uzinei din Neckarsulm a ieşit modelul A8 cu numărul 250.000. Maşina aniversară este o versiune cu ampatament mărit, A8L, de culoare gri metalizat şi echipată cu motorul pe benzină de 2.8 litri.
ce dezvoltă 210 cai putere şi un cuplu maxim de 280 Nm disponibil între 3.000 şi 5.000 rpm.
La eveniment au asistat Rupert Stadler, şeful Audi şi Guenther Oettinger, primul ministru al landului Baden-Wuerttemberg, regiunea unde de 20 de ani compania asamblează sedanuri de clasă mare. La această ocazie, Frank Dreves, responsabil cu producţia, a spus: „Designul simplu şi curat al maşinii, împreună cu motoarele puternice V8 au permis limuzinei noastre să acceadă în segmentul de top al automobilelor premium”.
A8 a fost lansat pe piaţă în anul 1994, fiind urmaşul demn al reputatului sedan de lux V8. Prima generaţie a fost produsă până la sfârşitul anului 2002, iar din ianuarie 2003 a sosit a doua generaţie, cea actuală, inspirată ca design din conceptul Nuvolari Quattro. Un an mai târziu se lansa şi versiunea A8L - cu ampatament mărit la 3074 mm şi o lungime de 5181 mm - destinată în special pieţelor din afara Europei şi livrată preponderent în Orientul Mijlociu, China şi America de Nord.
Limuzina se bazează pe tehnologia ASF, o structură din aluminiu de înaltă rezistenţă în care sunt integraţi pilonii, astfel încât aceştia să contribuie la mărirea gradului de rezistenţă. Prin tehnologia Audi Space Frame s-a obţinut un corp al maşinii care nu numai că este mai puternic şi sigur, dar rămâne, în acelaşi timp, mult mai uşor.
Astăzi sedanul A8 este considerat unul din cele mai eficiente modele din sectorul său în materie de consum şi emisii de gaze. Spre exemplu, versiunea echipată cu motorul pe benzină de 2.8 litri, cu tehnologia de injecţie FSI, emite 199 de grame de dioxid de carbon pe kilometru şi are un consum mediu de 8.3 litri la 100 km, de departe cel mai bun rezultat din segment. Gama de propulsoare este formată din cinci motoare pe benzină V6,V8, W12 şi două diesel de 3.0 şi 4.2 litri, cuplate la una din cele trei transmisii, manuală, automată Tiptronic şi multitronic CVT.
Anul trecut, limuzina A8 a primit un binemeritat facelift pentru un model ajuns deja la jumătatea carierei.