Volvo recunoaşte tacit că lucrurile se mişcă mai greu decât şi-ar fi dorit. Criza care sufocă Ford, concernul ce patronează compania suedeză, afectează implicit şi dezvoltarea unor proiecte ce au nevoie de investiţii serioase.
Dacă în urmă cu o lună, oficiali din cadrul producătorului se arătau rezervaţi în privinţa lansării de noi modele, sfârşitul anului 2007 pare să limpezească apele la Volvo.
Vicepreşedintele departamentului de cercetare şi dezvoltare, Magnus Jonsson afirma în noiembrie că „este posibil să producem o versiune în cinci uşi pentru compactul C30, cu toate că va fi mai puţin atrăgătoare ca design".
Vestea bună este că mezinul gamei de automobile Volvo va avea în cele din urmă o versiune proaspătă, iar confirmarea o avem din partea unui alt oficial care a declarat recent că gama C30 va creşte cu încă un vehicul.
Spre surprinderea tuturor, nu va fi un model cu o caroserie hatchback în cinci uşi, ci o variantă wagon, creionată în stil sportback.
Modelul are ca public ţintă, în mod special familia, principala sa caracteristică urmând a fi un spaţiu interior generos şi ingenios folosit pentru ca toţi pasagerii să se bucure de acelaşi confort.
Este încă neclar cum se va numi viitorul C30 Wagon, dar se vehiculează că denumirile cele mai agreate de producător sunt C50 şi V30.
Volvo anunţă că versiunea break C30 va fi construită pe aceeaşi platformă cu actualul Mazda3. Suedezii intenţionează să atace sectorul ocupat de Audi A3 Sportback.
Volvo şi-a propus asamblarea a 65.000 de unităţi, din care 15.000 vor fi destinate pieţei nord-americane.
C30 Wagon va fi comercializat la un preţ de aproximativ 19.000 de euro.