Subaru are timp de pierdut. Mai exact 28 de zile de petrecut până la o nouă premieră mondială. În octombrie anul trecut, la Salonul Auto de la Tokyo, au expus un concept interesant: un MPV-sport cu trăsături de break, nu neapărat un model de nişă, dar un automobil care indică deja o posibilă direcţie pe viitor a ceea ar putea însemna maşina de familie perfectă.
Botezat Exiga, noul monovolum este pregătit să ia calea marilor provocări ale vieţii, în faţa cărora va răspunde, spun autorii acestuia, cu brio.
Până la întâlnirea cu publicul şi eventualii clienţi, Subaru va prezenta noua creaţie, de data aceasta versiunea de serie, prin intermediul unui micro-site, www.subaru.jp/exiga/exiga_pre/. Japonezii au fixat data de 17 iunie ca punctul culminant din preambulul unui capitol ce va începe să se deruleze începând cu a doua jumătate a anului 2008.
Chiar dacă momentan putem savura doar câteva mostre, sau aşa numitele imagini teaser, distingem cu uşurinţă punctele comune ale modelului de uzină cu cel al prototipului Exiga. De altfel, încă de la motorshow-ul de la Tokyo se zvonea că noul concept va păstra în proporţie de 90% filonul estetic şi accesoriile caroseriei.
Exiga este un monovolum cu şapte locuri la interior şi plafon panoramic, însă ca şi calităţi definitorii sunt spaţiul interior şi cel pentru bagaje.
Exiga are un ampatament de 2750 mm şi un portbagaj foarte încăpător. Modelul punctează şi la capitolul aspect exterior, unde linia generală este dinamică spre agresivă.
Elaborat ingenios, modelul Subaru agreează soluţiile practice adoptate la exterior şi fructificate la interior. Astfel, acoperişul este vitrat pe o porţiune foarte largă, iar luneta este extinsă puternic spre corpul hayonul pentru a mări vizibilitatea în spate, dar şi pentru a participa la creşterea gradului de iluminare al habitaclului.
Aceeaşi dorinţă de a suplimenta cantitatea de lumină spre interior este trădată de geamurile laterale ce ocupă o suprafaţă neobişnuit de mare, prin eliminarea montantului C.
Sub capotă se află un motor turbo de patru cilindri şi 2.0 litri ce antrenează ambele punţi prin intermediul unui sistem de tracţiune integrală AWD, evident marca Subaru.
Alte detalii tehnice, după premiera on-line din 17 iunie 2008.
(21 mai 2008, 12:54:08