Toyota ne vorbeşte despre o nouă poveste de succes. Totul a început decembrie 1997, când japonezii lansau un model de nişă, unde tehnologia era cuvântul de ordine. Sub titulatura Prius, cuvânt în latină ce înseamnă "înainte" sau "primul", vehiculul s-a dorit a fi un automobil caracterizat ca fiind ecologic şi economic.
„Trebuie să înţelegeţi că Prius nu e un model prin care Toyota vrea să realizeze volume mari de vânzări, ci doar o maşină prin care vrem să arătăm că ne pasă de mediul înconjurător şi că putem scoate pe piaţă tehnologii sofisticate", spunea în urmă cu ceva timp Tadashi Arashima, şeful Toyota Motor Europe.
Introdus în anul 2000 în Europa şi Statele Unite, maşina „verde” a câştigat pas cu pas încrederea consumatorilor de aici, ajungând în prezent la peste 1.000.000 de exemplare comercializate în întreaga lume.
Toyota a raportat că în aprilie 2008 a reuşit, după 11 ani de producţie, să ajungă la un volum total de 1.028.000 de unităţi, din care 591.600 au fost vândute în America de Nord, 315.000 în Japonia şi 107.000 în Europa.
Manufacturierul spune că automobilele Prius din întreaga lume au avut o contribuţie semnificativă la reducerea emisiilor de gaze, producând cu aproape 4.5 milioane de tone mai puţin dioxid de carbon, comparativ cu automobilele din aceeaşi clasă, cu aceleaşi dimensiuni şi performanţe, ce funcţionează doar pe benzină.
Totodată, Prius, prima maşină hibridă produsă în serie, se adresează oamenilor foarte educaţi şi are în vizor clienţii care, când îşi cumpără o maşină, se gândesc şi la protejarea mediului înconjurător.
În prezent, Prius este distribuit pe 40 de pieţe din întreaga lume, fiind de departe cel mai bine vândut vehicul hibrid al momentului. Numai anul trecut volum vânzărilor a crescut cu 37%, până la 429.400 de unităţi. Dacă ar fi să cumulăm numărul de automobile hibride vândute de grupul auto Toyota din care face parte şi Lexus, volumul total este de 1,46 milioane de exemplare.