BMW dă ora exactă în segmentul maşinilor de lux. Cel puţin la capitolul vânzări, respectiv profit operaţional, evoluţia mărcii germane este una ascendentă şi reflectă poziţia de lider ocupată în prezent de BMW. Pentru a-şi menţine dominaţia, compania căută noi soluţii, cum ar fi de exemplu orientarea spre consumatorii cu un buget de cheltuieli lunare ceva mai modest.
Deşi vorbim despre un produs de lux, se pare că BMW a identificat o categorie de clienţi dispuşi să suporte costul unui automobil de lux dar nu şi al unui consum de bani pe cheltuieli curente la o maşină.
În acest sens, producătorul german vizează lansarea unor versiuni mai economice ale vehiculelor actuale. Pe lângă unităţile hibride şi cele pe hidrogen pe care BMW le propune ca soluţii ale viitorului, nemţii au de gând să ofere pentru modelele de volum noi variante de motorizare, de litraj mai mic, împrumutate de la modele aflate cu o clasă mai jos în ierarhia constructorului BMW.
Acestea vor fi cunoscute ca noile versiuni de bază, de la care va porni gama de motorizări. Spre exemplu, Seria 3, cel mai bine vândut model BMW, urmează să primească o nouă motorizare inclusă ca versiune de bază în gama actuală.
Producătorul plănuieşte lansarea unui propulsor în patru cilindri de 1.6 litri ce va produce 122 de cai putere. Dacă motorul pe benzină împrumutat de la Seria 1 va fi introdus, el se va alătura unei viitoare versiuni denumite 316i, ce va juca rolul modelului economic din cadrul Seriei 3.
Agregatul va fi disponibil cu sistemul Stop&Start şi va garanta un consum mediu de 5.9 litri/100 km. Viteza de vârf este estimată la 208 km/h iar demarajul de la 0 la 100 km/h atins în 10.8 secunde.
Germanii încearcă să se alinieze cerinţelor pieţei, orientată spre maşini cu un consum redus de carburant, folosind o soluţie convenabilă şi care ăi scuteşte de o mulţime de bani.
BMW 316i nu se va abate de la principalele calităţi, care au adus faimă motoarelor BMW: elasticitate şi rezerve de putere.
În prezent, Seria 3 dispune de cinci motorizări pe benzină ce au ca şi corespondent versiunile 318i -143 CP, 320i -170 CV, 325i - 218 CP, 330i - 272 CP şi 335i - 306 CP.