Din noiembrie, francezii vor lansa noul Twingo RS, prima sportivă de oraş ce promite să se ţină scai de performanţe, indiferent că asta ar putea să-l ardă la buzunare pe proprietar.
Dezvoltat de eminenţele cenuşii de la Renault Sport Technologies, piciul de 3,6 metri lungime păstrează calităţile unei citadine de clasă A, dar iese în evidenţă prin caracterul său vulcanic dat de motorul de 1.6 litri aspirat natural. Unitatea pe benzină generează 133 de cai putere la 6750 rpm şi este cuplată la o transmisie manuală în 5 trepte.
Caroseria versiunii RS a fost modelată de aşa manieră pentru a-l ajuta pe Twingo RS să aibă parte de o manevrabilitate şi un echilibru perfect, respectiv un comportament pretabil unei sportive de top.
Elementele flexibile ale suspensiei şi garda la sol coborâtă cu 10 mm ajută din plin la stabilitatea maşinii. Twingo RS este singurul model sportiv din clasa sa care oferă posibilitatea de a opta pentru două tipuri de suspensii: Sport şi Cup. La capitolul siguranţă regăsim în echiparea standard sistemul de control al stabilităţii şi cel al asistenţei la frânarea de urgenţă, primul putând fi dezactivat.
De asemenea, frânele vin dotate pe toate cele patru roţi cu discuri generoase ce asigură o frânare promptă şi eficientă. Nu numai ca performanţe, dar şi ca prezenţă scenică, Twingo RS are o ţinută de invidiat. Exteriorul arată demenţial. Liniile aerodinamice ale exteriorului, sunt acompaniate de jantele fumurii de 17 inch, difuzorul spate, pragurile evazate şi spoiler integrat discret în capotă lasă impresia unui mic bolid care va scuipa foc.
Twingo RS va înfrunta concurenţi ca Citroen C2 VTS şi Mini Cooper S, modele dotate cu motoare de 122 respectiv 120 de cai putere.