Porsche riscă să îşi ridice în cap o bună parte a breslei jurnaliştilor auto. Luni în şir, constructorul german de automobile premium sport a negat vehement existenţa unor planuri legate de apariţia modelului denumit Roxster, un crossover de talie medie poziţionat sub Cayenne şi care ar urma să atace segmentul ocupat de Audi Q5, BMW X3, Infiniti EX şi Mercedes GLK.
Presa din Germania susţinea că dezvoltarea noului Roxster a început, ştirea fiind publicată după „o scurgere de informaţii” din interiorul uzinei din Zuffenhausen, veşti neoficiale, infirmate categoric de Wendelin Wiedeking, şeful Porsche, care a declarat: Roxster nu va exista niciodată!
Atunci ce este modelul din imagine, surprins în plină zi la teste pe circuitul Nordschelife? Fără discuţii este un SUV mediu care preia tot ce-i mai bun din banca de gene a maiestuosului Cayenne.
Ţinuta sa de camuflaj nu ne împiedică să facem o scurtă analiză a viitorului crossover.
În ceea ce priveşte titulatura, aceleaşi surse care au suflat subiectul despre noul SUV spun că Roxster va fi totuşi numele final, afirmaţie confirmată şi în ianuarie 2008 de un oficial care relatase că numele „Roxster” a devenit încă din 2007 o marcă înregistrată Porsche.
Din punct de vedere constructiv, fratele mai mic al lui Cayenne este foarte posibil să împrumute aceeaşi platforma pe care au fost dezvoltate Audi Q5 şi Volkswagen Tiguan.
Sub capotă, Porsche intenţionează să monteze unităţi pe benzină V6 şi V8, cu valori de putere cuprinse între 280 şi 500 CP, dar şi un diesel aflat în momentul de faţă în perioada testelor.
Mai mult decât atât, germanii vor introduce un agregat hibrid şi o transmisie cu dublu ambreiaj. Juniorul SUV ar putea intra în producţia de serie în 2009, urmând a ajunge la dealeri în acelaşi an.
Este doar o chestiune de timp până când Porsche va ieşi la rampă cu declaraţia oficială. Şi totuşi, este sau nu acesta Roxster?