Daewoo trage pe dreapta micul gigant.
Matiz, mezinul familiei de automobile coreene, va înceta să mai fie produs la Craiova, uzina urmând a intra într-un amplu proces de retehnologizare după ce a fost cumpărată de compania Ford, aflat în postura de acţionar majoritar.
Nu puţini sunt cei care s-au ataşat de Matiz, modelul de 5.350 de euro, care multă vreme a fost cel mai accesibil vehicul în România al unui producător străin. Iată că va fi scos din producţia de serie la finele acestei luni.
Astfel, după ce în vara anului trecut Cielo şi Nubira II au fost scoase din producţie, acum este rândul lui Matiz să treacă în rândul celor pensionaţi.
Lansat în anul 1998, modelul de clasă mini îl înlocuia pe Tico, vehicul asamblat din anul 1995. Daewoo livrează la începutul anului 2005 primele exemplare Matiz cu motor Euro 3, iar peste doi ani introduce şi motorizarea Euro 4.
În paralel cu acest automobil de oraş, pe piaţa autohtonă clientul putea să aleagă şi versiunea modernă a micului gigant, Spark, vândută sub sigla unui producător american, după ce concernul General Motors a înghiţit brandul Daewoo, în Europa acesta fiind înlocuit de Chevrolet.
Pe locul unde astăzi încă se mai fabrică Matiz, peste un an şi două luni se va asambla vehiculul utilitar Transit Connect, într-o cadenţă de 30.000 de unităţi în primul an şi de aproximativ 50-60.000 de exemplare în al doilea an de producţie, respectiv 2010.
Matiz a petrecut în România doar 10 ani, suficient cât să îşi aducă aminte de el măcar o generaţie de acum înainte.
(10 mai 2008, 12:03:43