Volkswagen caută să fie pe gustul tuturor. Ideea germanilor este de a veni în întâmpinarea cerinţelor de mâine cu propuneri interesante, concretizate printr-o serie de modele atractive.
Alături de o varietate bogată de versiuni de caroserie, Volkswagen va aşterne la picioarele clienţilor automobile echipate „de acasă” atât cu tracţiune faţă, spate cât şi 4x4.
Este un lucru ştiut de toată lumea că germanii beneficiază în momentul de faţă de un număr foarte mare de vehicule ce vin dotate direct din uzină numai cu sisteme de tracţiune integrală, însă, potrivit unei declaraţii recente a şefului companiei, acestea se vor înmulţi ca ciupercile după ploaie.
Este o veste îmbucurătoare pentru cei care şi-au dorit să aibă anumite versiuni Volkswagen mai competente în lupta cu terenurile accidentate.
La ce să ne aşteptăm pe viitor? Mai întâi la o implementare a tehnologiei 4Motion pe modelul de clasă mică Polo, exemplu ce va fi urmat şi de Skoda Fabia.
Tracţiunea integrală nu va mai fi aşadar doar o opţiune visată, ci dotare standard.
Schimbarea nu va veni prea curând, ci odată cu noile generaţii, arhitectura platformei acestor modele fiind de fapt împrumutată de la viitoarea citadină Audi A1, cunoscută publicului drept conceptul Metroproject Quattro.
„Noua platformă PQ25, de la A1, ne permite să echipăm maşinile din segmentul mini cu un sistem de tracţiune pe toate roţile”, declară Erich Schmitt, preşedintele Seat.
Aceasta încurajează dezvoltarea în viitorul apropiat a unor versiuni crossover Polo, Fabia şi Ibiza, principalele beneficiarele ale tracţiunii 4x4. Cât despre versiunea de bază, doar Polo şi Fabia vor putea găzdui sistemul de tracţiune integrală, noul Ibiza fiind construită pe platforma cu tracţiune faţă a viitorului Vokswagen Polo.
În următorii ani şi alte noi automobile din gama VW, Skoda şi Seat ar urma să fie disponibile numai în versiune 4x4, după moda celor de la Audi, care a dat roade.