Opel îşi face plinul cu 9 miliarde de euro.
Suma reprezintă capitalul alocat de gigantul General Motors, compania ce patronează producătorul german, pentru a extinde gama actuală cu 20 de noi modele în următorii trei ani.
Decizia luată la vârf poate fi privită ca „Planul Marshall” pentru subsidiara Opel, care trebuie să îşi revigoreze cota de piaţă, deşi anul trecut s-a aflat în topul primilor cinci constructori auto ce activează în Europa.
Din cele 20 de noi vehicule propuse pentru viitor, 18 vor dispune de propulsii pe combustibili fosili iar două vor fi acţionate de propulsoare electrice.
Este vorba despre agregate hibride ce înglobează o unitate diesel utilizată în cazul deplasărilor la viteze superioare şi una electrică ce va asista maşina de la pornirea de pe loc şi la viteze de drum înscrise în limita admisă în traficul urban.
Motorul electric va fi alimentat cu energie de la un sistem de acumulatori, noua generaţie de baterii litiu-ion, care va oferi o autonomie de 60 de kilometri.
General Motors va dezvolta noile automobile hibride pe baza tehnologiei denumită E-Flex, ce va fi inaugurată în anul 2010 de Chevrolet Volt.
Familia de vehicule Opel prietenoase cu mediul va avea ca prim reprezentant versiunea de serie a conceptului Flextreme, expus anul trecut la Frankfurt.
Despre al doilea model „verde” nu se ştiu prea multe lucruri, însă Rick Wagoner, şeful General Motors, spune că acesta va beneficia de un interior mult mai spaţios ca Flextreme.
Opel anunţă că ambele modele hibride vor fi fabricate în Germania din 2010 pe platforma viitoarei generaţii Opel Astra, pregătită pentru premieră în toamna anului viitor.